• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp köp av klocka

Lewan

Basic
Tjena,
Ingen erfarenhet av detta forum. Jag är en rookie gällande klockor och skulle behöva hjälp!

Funderar på att köpa min mammas drömklocka till henne i 60-års present.

Hennes drömklocka är en Rolex datejust 36 Diamond dial. Ej Mother of pearl och bara silverfärgad/stål. Spännet ska vara dolt. Försöker bifoga en annons som exempel från Chrono24 där jag tittat en del.

Vad bör man tänka på och vad är ett rimligt pris att betala?

Tacksam för all hjälp.

Allt gott!

Tjena,
Ingen erfarenhet av detta forum. Jag är en rookie gällande klockor och skulle behöva hjälp!

Funderar på att köpa min mammas drömklocka till henne i 60-års present.

Hennes drömklocka är en Rolex datejust 36 Diamond dial. Ej Mother of pearl och bara silverfärgad/stål. Spännet ska vara dolt. Försöker bifoga en annons som exempel från Chrono24 där jag tittat en del.

Vad bör man tänka på och vad är ett rimligt pris att betala?

Tacksam för all hjälp.

Allt gott!
En snabb spaning är att modet svängt lite tillbaka till mer traditionella storlekar o då kanske mamma skall ha en 31mm istället? Det blir sannolikt både snyggare, billigare och lättare att få tag på ny.

36mm Datejust görs ej längre med dolt lås, 2019 var sista produktionsåret om jag inte missminner mig. Nyköp är uteslutet om hon föredrar 36mm med andra ord.
Finns många duktiga proffs på forumet som kan sourcea ett ex. efter önskat behov. Kolla in säljdelen här på forumet om PM:a de som har "professional dealer"-knappen.
Lycka till.

Tillbaka
Topp