• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp! Köpa klocka

Kennet66

Basic
Intresserad och sugen på att införskaffa mig en fin klocka.
Ingen exklusive för flera tiotusen tals kronor.
Men kan lägga max 9500:-

Vad bör man tänka på?
Största frågan... Vad borde man satsa på?
Silver med länk, inget gummi eller tygband och dylikt.

Mvh

Tolkar det som att du är ute efter en klocka i stål med länk.

Vilken stil på klocka är du ute efter?
Hur och när ska du använda den?
Har du några krav på urverk? Mekanisk, automat, kvarts?
Kan du tänka dig att köpa begagnat?

IMG_4691.JPG

Tolkar det som att du är ute efter en klocka i stål med länk.

Vilken stil på klocka är du ute efter?
Hur och när ska du använda den?
Har du några krav på urverk? Mekanisk, automat, kvarts?
Kan du tänka dig att köpa begagnat?
Ska användas till vardags, och inte ligga på en hylla och samla damm.
Jag vill ändå att klockan ska se ganska maffig ut (förstå mig rätt).
Helt mekanisk eller elled automat.
Tänkte köpa begagnat helt klart, för att kanske få ut en klocka som kanske kostar lite mer till en billigare peng, om du förstår hur jag menar.

Tror man får en Sinn 104 begagnad inom din budget. Har aldrig haft någon själv så ta tipset med en nypa salt. Gillar den själv på bild iaf. Sen är det väl en ganska populär modell så är nog inte så svår att flippa om man tröttnar.

Tror man får en Sinn 104 begagnad inom din budget. Har aldrig haft någon själv så ta tipset med en nypa salt. Gillar den själv på bild iaf. Sen är det väl en ganska populär modell så är nog inte så svår att flippa om man tröttnar.

Snabb googla på bilder och dem såg då inte alls dum ut. Mycket stilren såg den ut att vara. Och det är ju även positivt att den är poppis också ifall man skulle slå till och visa sig att man inte är nöjd.

Valfri Seiko, typ skx, nya 5sports eller prospex blir sällan fel om det är en dykare du är ute efter.
Finns ju även mycket trevliga dykare från tex Squale.
Surfa runt lite på youtube/google är mitt bästa tips.

Passa dig bara för oseriösa annonsörer där ute om du ska köpa privat. ;):watching:

Valfri Seiko, typ skx, nya 5sports eller prospex blir sällan fel om det är en dykare du är ute efter.
Finns ju även mycket trevliga dykare från tex Squale.
Surfa runt lite på youtube/google är mitt bästa tips.

Passa dig bara för oseriösa annonsörer där ute om du ska köpa privat. ;):watching:
Vet exakt vad du syftade på genom din handling. Och vill bara säga att problem kan uppstå, och människor gör dumma val många gånger. Men för att man gör ett dumt val i en piss tid i livet kanske man inte ska bli dömd resten av sitt liv för detta?

Vet exakt vad du syftade på genom din handling. Och vill bara säga att problem kan uppstå, och människor gör dumma val många gånger. Men för att man gör ett dumt val i en piss tid i livet kanske man inte ska bli dömd resten av sitt liv för detta?
Alla har vi gjort våra dumheter, jag dömer dig inte. Jag tycker bara att det är lite suspekt och det är väl inte mer än rätt ?
Tyvärr sitter nog den stämpeln kvar ett bra tag, tills motsatsen är bevisad. Jag hoppas att du får möjligheten till att visa det.

Sinn 104 kan helt klart rekommenderas!
Annars slår jag ett slag för tissot gentleman (ej dykare) som är en allsidig klocka och som gott och väl ryms ny inom budget.
https://www.klockia.se/tissot-gentleman-powermatic-80-silicium-t1274071104100

Alla har vi gjort våra dumheter, jag dömer dig inte. Jag tycker bara att det är lite suspekt och det är väl inte mer än rätt ?
Tyvärr sitter nog den stämpeln kvar ett bra tag, tills motsatsen är bevisad. Jag hoppas att du får möjligheten till att visa det.
Försöker inte direkt sälja något nu utan att köpa. Vad är det för suspekt med detta? Situationen för mig har ljusnat, så varför ska jah inte få unna mig en klocka?

Försöker inte direkt sälja något nu utan att köpa. Vad är det för suspekt med detta? Situationen för mig har ljusnat, så varför ska jah inte få unna mig en klocka?
Försöker man blåsa folk spelar det mindre roll om man köper eller säljer grejer, båda kräver ett visst förtroende.
Vad bra att det ser ljusare ut. Du får såklart unna dig vad du vill.
Tänker inte ta denna diskussionen vidare då det redan är ot.

Ska användas till vardags, och inte ligga på en hylla och samla damm.
Jag vill ändå att klockan ska se ganska maffig ut (förstå mig rätt).
Helt mekanisk eller elled automat.
Tänkte köpa begagnat helt klart, för att kanske få ut en klocka som kanske kostar lite mer till en billigare peng, om du förstår hur jag menar.
Utifrån vad du beskriver kan jag rekommendera Marathon Search & Rescue, finns i olika storlekar varav den minsta på 36mm är min personliga favorit. Passar bättre på taniga jävlar som jag. Är du lite mer välutrustad finns den även i 41mm och även jumbo som lär väga som ett mjölkpaket. Priset ligger i nivå med din budget och maffigare än så blir det nog inte. 300 meter vattentät, tritiumlume, och används av diverse försvarsmakt som nån sorts officiell klocka. Finns kvarts/automat/stålband/gummiband

https://www.marathonwatch.com/collections/sea

Hamilton khaki serien är också fin!

Utifrån vad du beskriver kan jag rekommendera Marathon Search & Rescue, finns i olika storlekar varav den minsta på 36mm är min personliga favorit. Passar bättre på taniga jävlar som jag. Är du lite mer välutrustad finns den även i 41mm och även jumbo som lär väga som ett mjölkpaket. Priset ligger i nivå med din budget och maffigare än så blir det nog inte. 300 meter vattentät, tritiumlume, och används av diverse försvarsmakt som nån sorts officiell klocka. Finns kvarts/automat/stålband/gummiband

https://www.marathonwatch.com/collections/sea

Hamilton khaki serien är också fin!
Mycket bra recension och tackar vänligast för tipset. Ska absolut kika in dem.
Återkommer om det blir en sådan.

Tillbaka
Topp