Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spelar inte så stor roll, bara inte en dressad.Har du någon aning om sort? Dykare, dressad, kronograf?
Tack för tipset. Har helt missat den där faktiskt.Läs gärna den här guiden om du inte gjort det:
https://klocksnack.se/threads/nybörjarguide-–-min-första-riktiga-klocka.36541/
Skulle personligen kolla in Seiko. Skx-serien. SARB017 är nice också.Spelar inte så stor roll, bara inte en dressad.
Ska användas till vardags, och inte ligga på en hylla och samla damm.Tolkar det som att du är ute efter en klocka i stål med länk.
Vilken stil på klocka är du ute efter?
Hur och när ska du använda den?
Har du några krav på urverk? Mekanisk, automat, kvarts?
Kan du tänka dig att köpa begagnat?
Läcker! Vad går den där på ungefär? Har inte överflöd med pengar.
Läcker! Vad går den där på ungefär? Har inte överflöd med pengar.
Ska kolla in seiko också som någon nämnde här tidigare i något inlägg.
Det låter inte helt otroligt i mina öronVar lite rabatt också - 12% såg jag, 7600 annars.
Kanske man skulle få en begagnad för runt 3500-4000?
I rätt hyvsat skick iallafall då.
Perfekt! Då ska jag höra med honom. Tack att du tagga han, kanske han ser detta.Det låter inte helt otroligt i mina öron
Hör efter med @Johanssons Kakel han har ägt en !
Edit: Ser att han ej vart online på länge dock.
Tror man får en Sinn 104 begagnad inom din budget. Har aldrig haft någon själv så ta tipset med en nypa salt. Gillar den själv på bild iaf. Sen är det väl en ganska populär modell så är nog inte så svår att flippa om man tröttnar.
Har du några andra liknande?
Jag har den inte, det var bara ett förslagHar du några andra liknande?
Eller är detta den enda du har?
Mvh
Jaha, trodde det var du som hade tagit kortet. Ursäkta min miss. Haha.Jag har den inte, det var bara ett förslag
Det är väl begagnade klockor där?Titta på chrono24
Vet exakt vad du syftade på genom din handling. Och vill bara säga att problem kan uppstå, och människor gör dumma val många gånger. Men för att man gör ett dumt val i en piss tid i livet kanske man inte ska bli dömd resten av sitt liv för detta?Valfri Seiko, typ skx, nya 5sports eller prospex blir sällan fel om det är en dykare du är ute efter.
Finns ju även mycket trevliga dykare från tex Squale.
Surfa runt lite på youtube/google är mitt bästa tips.
Passa dig bara för oseriösa annonsörer där ute om du ska köpa privat.
Alla har vi gjort våra dumheter, jag dömer dig inte. Jag tycker bara att det är lite suspekt och det är väl inte mer än rätt ?Vet exakt vad du syftade på genom din handling. Och vill bara säga att problem kan uppstå, och människor gör dumma val många gånger. Men för att man gör ett dumt val i en piss tid i livet kanske man inte ska bli dömd resten av sitt liv för detta?
Tror man får en Sinn 104 begagnad inom din budget. Har aldrig haft någon själv så ta tipset med en nypa salt. Gillar den själv på bild iaf. Sen är det väl en ganska populär modell så är nog inte så svår att flippa om man tröttnar.
Försöker inte direkt sälja något nu utan att köpa. Vad är det för suspekt med detta? Situationen för mig har ljusnat, så varför ska jah inte få unna mig en klocka?Alla har vi gjort våra dumheter, jag dömer dig inte. Jag tycker bara att det är lite suspekt och det är väl inte mer än rätt ?
Tyvärr sitter nog den stämpeln kvar ett bra tag, tills motsatsen är bevisad. Jag hoppas att du får möjligheten till att visa det.
Ska absolut kollas upp. Tack för tips!Sinn 104 kan helt klart rekommenderas!
Annars slår jag ett slag för tissot gentleman som är en allsidig klocka och som gott och väl ryms ny inom budget.
https://www.klockia.se/tissot-gentleman-powermatic-80-silicium-t1274071104100
Försöker man blåsa folk spelar det mindre roll om man köper eller säljer grejer, båda kräver ett visst förtroende.Försöker inte direkt sälja något nu utan att köpa. Vad är det för suspekt med detta? Situationen för mig har ljusnat, så varför ska jah inte få unna mig en klocka?
Utifrån vad du beskriver kan jag rekommendera Marathon Search & Rescue, finns i olika storlekar varav den minsta på 36mm är min personliga favorit. Passar bättre på taniga jävlar som jag. Är du lite mer välutrustad finns den även i 41mm och även jumbo som lär väga som ett mjölkpaket. Priset ligger i nivå med din budget och maffigare än så blir det nog inte. 300 meter vattentät, tritiumlume, och används av diverse försvarsmakt som nån sorts officiell klocka. Finns kvarts/automat/stålband/gummibandSka användas till vardags, och inte ligga på en hylla och samla damm.
Jag vill ändå att klockan ska se ganska maffig ut (förstå mig rätt).
Helt mekanisk eller elled automat.
Tänkte köpa begagnat helt klart, för att kanske få ut en klocka som kanske kostar lite mer till en billigare peng, om du förstår hur jag menar.
Mycket bra recension och tackar vänligast för tipset. Ska absolut kika in dem.Utifrån vad du beskriver kan jag rekommendera Marathon Search & Rescue, finns i olika storlekar varav den minsta på 36mm är min personliga favorit. Passar bättre på taniga jävlar som jag. Är du lite mer välutrustad finns den även i 41mm och även jumbo som lär väga som ett mjölkpaket. Priset ligger i nivå med din budget och maffigare än så blir det nog inte. 300 meter vattentät, tritiumlume, och används av diverse försvarsmakt som nån sorts officiell klocka. Finns kvarts/automat/stålband/gummiband
https://www.marathonwatch.com/collections/sea
Hamilton khaki serien är också fin!