• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp, klocka till farsan

aspo

Cartier
Morsan kallade in mig på släkmiddagen ikväll. Frågade lite snabbt vad min klocka (Omega PO) kostade så jag berättade. FIck en rejäl diotförklaring men det hör inte hit. o_O Hon vill iaf att jag fixar en ny klocka till farsan I julklapp.

Pris: 1-2k
Typ: Allt
Jag har 0 ideer. Hit me klocksnack!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hehe, läste "Morsan kollade in mig på släktmiddagen ikväll" först.. :D
OnT: SKX007 är ett vanligt men riktigt bra tips. Finns säkert att hitta fortfarande. Sen köper du ett Superoyster till så blir farsan toknöjd!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Snyggt som fasiken och vad jag har hört är länkarna riktigt bra för pengen.
image.jpeg
 

zebbo_apa

Omega
Vet inte om det är som att svära i kyrkan här på KS, men jag skulle satsa på något stilrent som inte är allt för sportigt, något i stil med Daniel Wellington - säga vad man vill om insidan, men tycker de ser bra ut och passar för "standardanvändare" - Lycka till!
 

Greven

Audemars
Mitt tips är också Seiko. Ett annat tips är att spana in Citizens sortiment. Om du skulle kunna tänka dig en batteridriven klocka till din far kanske denna kan vara ett stilrent alternativ:
Skärmavbild 2015-12-20 kl. 00.06.41.png

Ref: BI1030-53A
 
Senast ändrad:

Phileas Fogg

Cartier
Beggad Tissot automatare känns rätt prisvärt tycker jag. Har aldrig haft någon Orient men de verkar generellt vara mycket klocka för pengarna
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Finns några stycken schyssta klockor på byt/sälj, någon automat Tissot för 2400 exempelvis, någon Zodiac dykare tyckte jag att jag såg också :)
 

aspo

Cartier
Tack för all hjälp. Hade med mig en lista på bilder ikväll med många av era förslag. Mir mor valde denna o den är nu beställd.
image.jpg

En Tissot Carson Quartz :)
 
Topp