• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med äkthet på Omega AT Chrono

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Jag funderar på att köpa en Omega AT Chrono där jag undrar lite över klockans äkthet. Jag har fått bilder som inte är dom bästa och skulle behöva hjälp ifrån någon som eventuellt kan se "tells" utifrån bilderna. Klockan kommer som fullset. Jag har också serienumret på klockan. Är den äkta?

Tack på förhand för hjälpen!

feJAoNg.jpg


zJ0OQZW.jpg


8316kWv.jpg


HbWK6MZ.jpg
 

morrism

Audemars
Känns fel... Kronans logga är lite skum, sen slipningen på sidan av boetten känns inte 100 men omega är inte min starka sida
 

par

Patek
2-Faktor
Om någon vill lura dig så känns det som det är ganska enkelt att skicka bilder på en äkta klocka. Bara för du får bild på något betyder ju inte att det är samma som du får i slutändan.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Om någon vill lura dig så känns det som det är ganska enkelt att skicka bilder på en äkta klocka. Bara för du får bild på något betyder ju inte att det är samma som du får i slutändan.


Det jag kanske skulle ha skrivit är att jag kommer att träffa personen för köp och då kommer jag givetvis att stämma av serienumret.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tycker den ser ok ut. Jag förstår inte vad morrism menar är fel med varken krona eller slipning. Den ser ju rätt välanvänd ut men då jag tagit fram min AT (samma generation men ej chrono) och jämfört detaljer (som krona, Omega märket på länken, index, visare etc tycker jag den ser ok ut. Borstningen på sidan ser grov ut, men det kan vara ljuset eller någon som försökt bättra på den.
Läderarmbandet är en Hirsch och inte orginal, men det visste du säkert redan.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker den ser ok ut. Jag förstår inte vad morrism menar är fel med varken krona eller slipning. Den ser ju rätt välanvänd ut men då jag tagit fram min AT (samma generation men ej chrono) och jämfört detaljer (som krona, Omega märket på länken, index, visare etc tycker jag den ser ok ut. Borstningen på sidan ser grov ut, men det kan vara ljuset eller någon som försökt bättra på den.
Läderarmbandet är en Hirsch och inte orginal, men det visste du säkert redan.


Stort tack för att du tog dig tid! Och stort tack till Bya för hjälpen över PM, jag tror att vi kan stänga tråden nu då det hänger på mig att kontrollera klockan i verkligheten.
 
Topp