• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att återställa urtavla?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har span på ett skönt vintagemögel där tyvärr någon försökt bättra både lite text och en symbol på urtavlan. Ser inte så där jättetrevligt ut men är priset rätt kan man stå ut med tänker jag.

Det bästa vore ju om det gick att ta bort kladdet för att sedan leva med ev bleknad originaltext under.

Vad tror expertisen, är det överhuvudtaget möjligt att få bort kladdet och vem skulle kunna göra jobbet?

Vi snackar alltså om en 50-tals Tudor med svart tavla.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har span på ett skönt vintagemögel där tyvärr någon försökt bättra både lite text och en symbol på urtavlan. Ser inte så där jättetrevligt ut men är priset rätt kan man stå ut med tänker jag.

Det bästa vore ju om det gick att ta bort kladdet för att sedan leva med ev bleknad originaltext under.

Vad tror expertisen, är det överhuvudtaget möjligt att få bort kladdet och vem skulle kunna göra jobbet?

Vi snackar alltså om en 50-tals Tudor med svart tavla.

Behövs minst en bild. Men tror det blir svårt.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Behövs minst en bild. Men tror det blir svårt.

ygupu6yq.jpg


Kladd på ros och Tudortexten.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tror du inte den bara är helt ommålad?


Kan ju vara så men det är ju skillnad på Advisortexten och Tudortexten. Känns ju märkligt att man misslyckats så grovt med de största bokstäverna men klarat av "shockresistant".

I mina ögon så ser "advisor" och "shockresistant" ljusare ut och är inte heller lika tjocka. Kan iofs vara en synvilla och facit är att allt är ommålat.

Frågan kvarstår, går det att få eländet att se bättre ut?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan ju vara så men det är ju skillnad på Advisortexten och Tudortexten. Känns ju märkligt att man misslyckats så grovt med de största bokstäverna men klarat av "shockresistant".

I mina ögon så ser "advisor" och "shockresistant" ljusare ut och är inte heller lika tjocka. Kan iofs vara en synvilla och facit är att allt är ommålat.

Frågan kvarstår, går det att få eländet att se bättre ut?
Tror inte det, jag anser att den är helt ommålad.
 
Topp