• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att datera klocka!

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Fick under dagarna tillbaka min klocka från urmakaren efter att ha väntat i 4 månader och jag vill hemskt gärna veta hur gammal klockan är. Är tacksam om någon/några med större kunskap än mig inom området kan hjälpa till :)

Märke: Longines
Urverk: L970.2



På lockets utsida står det:
00
430358


Och på insidan syns följande:
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Sorry, ser att bilderna inte kom fram.

k1.jpeg


På lockets utsida står det:
00
430358
k2.jpeg


Och på insidan syns följande:
k3.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Lite datejust känsla över den, lite synd att det var quartz bara... :) borde vara slutet 70 början på 80 tal?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vad fick du för svar från Longines? De har hjälpt mig med info kring flera klockor och det har varierat från 50-tal upp till 70-tal. Kanske hade de fullt upp med annat på 80-talet:

 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vad fick du för svar från Longines? De har hjälpt mig med info kring flera klockor och det har varierat från 50-tal upp till 70-tal. Kanske hade de fullt upp med annat på 80-talet:

Jag läste på något annat forum att Longines hade lite rörig info i sina arkiv om vad som tillverkats på 80- talet, men det skadar ju inte att testa :)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Vad fick du för svar från Longines? De har hjälpt mig med info kring flera klockor och det har varierat från 50-tal upp till 70-tal. Kanske hade de fullt upp med annat på 80-talet

Bad om hjälp med datering men angav inte numret på urverket, endast case-nummer. Ska testa en gång till med urverksnummer :)
 
Topp