• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med att få ut urverket på Wittnauer 2000!!

Gilgaenki

Basic
Hej! Det är så att jag försöker få ut urverket på denna Wittnauer 2000 modellen för att fixa ett problem med datumfönstret.
Datumet blir halvblankt efter kl 24.00 och sedan fortsätter den vara så fram tills kl 23.00 och sedan blir den normal igen, men direkt efter det blir det att datumet fastnar mellan 2 datum så den blir "halvblank".
Jag försöker få ur urverket och jag har tagit bort kronan och de två skruvarna som håller fast urverket, men den kommer ej ut ändå.
Antar att det kanske beror på pusherkronan och kalenderkronan, men har ej någon aning om hur dessa tas bort.
Vet någon av er på Klocksnack det och hur man får ut urverket?

20180814_183018.jpg
Snapchat-166243159.jpg
20180814_182908.jpg

Tror du kan få bättre respons om du lägger inlägget i dagens fix och trix tråd eller startar en ny tråd i hemslöjd avdelningen

Hej! Det är så att jag försöker få ut urverket på denna Wittnauer 2000 modellen för att fixa ett problem med datumfönstret.
Datumet blir halvblankt efter kl 24.00 och sedan fortsätter den vara så fram tills kl 23.00 och sedan blir den normal igen, men direkt efter det blir det att datumet fastnar mellan 2 datum så den blir "halvblank".
Jag försöker få ur urverket och jag har tagit bort kronan och de två skruvarna som håller fast urverket, men den kommer ej ut ändå.
Antar att det kanske beror på pusherkronan och kalenderkronan, men har ej någon aning om hur dessa tas bort.
Vet någon av er på Klocksnack det och hur man får ut urverket?

20180814_183018.jpg
Snapchat-166243159.jpg
20180814_182908.jpg
Du måste nog skruva bort rotorn också, sedan borde verkringen kunna tas bort, har aldrig mekat med ett sånt verk tidigare, det är väl någon version av ett Orient 429 verk, som ovanstående sa, flytta till fixtråden.

Tillbaka
Topp