• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att hitta Iwc-substitut!

Erkkn

Cartier
Nu börjar det likna något. Den ligger verkligen på min maxbudget (fårkäkagrötienmåndadbudget).
Är inte gröt gott då?

Angående kvalitet har jag ingen aning men båda är kvartsur så gissar att de borde gå hur bra som helst!

Jag skulle valt den du tycker är snyggast, annars kommer du ångra dig!
 

Vettori

Omega
Tack för tips och stöd. Då väljer jag IWC😉.

Skämt och sido, så väljer jag sannolikt Alpina men hoppas på fler förslag medan jag äter min gröt!
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Om du kan tänka dig begagnat bör du kunna hitta Alpina, Stowa och Archimede för c.a 5000, kolla Ebay. Alpina är ett äldre och mer etablerat märke men kvalitétsmässigt skulle det förvåna mig om det är någon större skillnad mellan dem och exempelvis SMH, iaf sett till quartz-uren.
 

Vettori

Omega
Om du kan tänka dig begagnat bör du kunna hitta Alpina, Stowa och Archimede för c.a 5000, kolla Ebay. Alpina är ett äldre och mer etablerat märke men kvalitétsmässigt skulle det förvåna mig om det är någon större skillnad mellan dem och exempelvis SMH, iaf sett till quartz-uren.
Tack för dina tankar.
Jag räknar med att det blir quartz vilket inte gör mig något i denna prisklass.
Kanske skall gå och klämma lite på SMH nästa gång jag är i stan, så få vi se om den duger eller om jag måste upp lite i pris:)
 

pajje84

Omega
Jag skulle kika på Glycine. Förutom deras klassiska Airman har de en ny pilotklocka på
gång, väldigt inspirerad av IWC... Tror dessa Airpilot även är kvarts vilket borde få ner priset.
1618992880314.jpeg
Tack för det här tipset. Riktigt snygga!
 

pajje84

Omega
Fick detta av en medlem i Glycine tråden.Nu återstår bara att hitta vad de kostar:)
1619102701202.jpeg
Ja, var tvungen att börja följa dom på Instagram för att vara tidig med ny info. Deras hemsida är ju under all kritik. Dom ner om ursäkt för det på Instagram men det känns inte proffesionellt alls att ha 2019 års katalog som nyaste?

Har Glycine varit oaktiva senaste åren eller är det bara hemsidan som inte hängt med?
 

Vettori

Omega
Ja, var tvungen att börja följa dom på Instagram för att vara tidig med ny info. Deras hemsida är ju under all kritik. Dom ner om ursäkt för det på Instagram men det känns inte proffesionellt alls att ha 2019 års katalog som nyaste?

Har Glycine varit oaktiva senaste åren eller är det bara hemsidan som inte hängt med?
Har den ens en hemsida?
 

Vettori

Omega
Har tittat på Laco Trier och tycker den är snygg, så nu har jag tre på min lista över pilot kronografer.
Alpina Startimer Big date
Laco Trier
Swiss Military Hanowa Helvetus.

Finns det fler liknande som jag har missat? Är det någon som äger ovanstående som vill ge en beskrivning av ägandet, eller kanske sälja, så hör av er!
 

Vettori

Omega
Jag köpte den utan att testa den innan, och min första tanke (den om att visarna är lite för små föra att avläsa lätt) stämde för mig. Jag har ett synfel som gör att jag ser lite grumligt. Jag hoppas kunna sälja den och köpa en mer lättläst urtavla.
Har skrivit att jag är öppen för rimliga bud, men inte fått några ännu.
Om jag inte får sålt den får jag använda den ändå, och kolla tiden på mobilen om det är viktigt att veta exakt tid.
 
Topp