• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med att identifiera ålder osv Omega Seamaster De ville Automatic

Hej,
Jag är ganska ny inom denna världen men jag köpte en Omega Seamaster de ville automatic nyss. Fint skick är den och allt verkar vara original med armband och krona osv. Fick även en box med. Jag vill vet lite mer om den och undrar om någon kan upplysa mig om årtal och urverk m.m

Tack på förhand

Bilagor

• IMG_2691.jpg
    IMG_2691.jpg
    207.1 KB · Visningar: 8
  • IMG_2692.jpg
    IMG_2692.jpg
    89.1 KB · Visningar: 8
  • IMG_2696.jpg
    IMG_2696.jpg
    130.4 KB · Visningar: 9
Hej!
Omega Seamaster De Ville ref. 166.020, cal. 565 hvis der er quick set af dato (drag kronen ut och den skifter dato) eller cal. 562 hvis den ikke har quick set af dato. De blev produceret i perioden 1962-1972. Serienummeret på urverket kan datobestemme klockan, men det går ikke selv at åbne den.
Her vist i guld versionen men data er de samme som din. Urboxen er inte korrekt til denna klocka, den er fra 1950 tallet och spændet er også tidligere vil jeg mene, men begge er originale Omega.

Mvh. Thomas

166.020.JPG

Hej!
Omega Seamaster De Ville ref. 166.020, cal. 565 hvis der er quick set af dato (drag kronen ut och den skifter dato) eller cal. 562 hvis den ikke har quick set af dato. De blev produceret i perioden 1962-1972. Serienummeret på urverket kan datobestemme klockan, men det går ikke selv at åbne den.
Her vist i guld versionen men data er de samme som din. Urboxen er inte korrekt til denna klocka, den er fra 1950 tallet och spændet er også tidligere vil jeg mene, men begge er originale Omega.

Mvh. Thomas

166.020.JPG
Tack så hemskt mycket för infon Thomas! Testade att dra ut kronan och datumet ändrades inte så det bör vara en cal. 562 då. Är det ett bra urverk överlag? Samt hur ser prisbilden ut för en denna klockan med box?

Mvh Peter

Tack så hemskt mycket för infon Thomas! Testade att dra ut kronan och datumet ändrades inte så det bör vara en cal. 562 då. Är det ett bra urverk överlag? Samt hur ser prisbilden ut för en denna klockan med box? Dålig på aktuella priser men modellen upplever jag som klart lättsåld. När jag velat byta ut mina hsr det sålts snabbt å enkelt!!

Mvh Peter

Tillbaka
Topp