• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att identifiera verk

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tyvärr åkte mitt Sita B-uhr i golvet idag och balansaxeln rök. Vet inte om jag kommer kunna fixa det men känner någon igen detta verket?

SNC15496.jpg


Kan mäta och se om jag hitta någon mer märkning men såg ingen från baksidan. Det är ett radiumur så det hade varit bra om jag slapp pilla för mycket på framsidan...
 
C

China

Guest
Ser ut att vara ett tidigt verk från AS. Liknar AS caliber 137, men det tror jag inte det är, och FHF verk har liknande arkitektur. Kanske en senare revision, vi får se om någon annan har facit.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser ut att vara ett tidigt verk från AS. Liknar AS caliber 137, men det tror jag inte det är, och FHF verk har liknande arkitektur. Kanske en senare revision, vi får se om någon annan har facit.


Om det nu skulle vara ett tidigt AS, tror du balansaxlarna skulle skilja sig åt när det gäller urverk från samma tid och med samma storlek? Det kanske skulle räcka för aurum att hitta en AS-balansaxel som kommer från ett urverk med samma ligne och tidsperiod?
 
Topp