• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att montera urverk. (nu med bilder)

webdiddy

Omega
Hej!

Vi behöver inte gå in på en diskussion om hur vissa "omager" är av ondo osv.
Jag har en Panerai omage liggandes hemma som är köpt från getat watches.

Jag plockade isär den för at jag ville luma om visarna, men när jag skulle sätta ihop den igen trillade det lossa lite grejer från urverket och nu funkar den inte då jag inte vet hur delarna ska sitta.

Jag undrar om nån vänlig person som förstår sig på urverk kan sätta ihop den åt mig igen för en symbolisk summa?
Jag står självklart för frakten både fram och tillbaka.

Tror det sitter ett Asian 6497 urverk i.

Tackar ödmjukast i förväg för hjälp med detta. :)
 

webdiddy

Omega
De delar som trillade loss, var ett tag sen jag tog isär den, men säkert nått som är enkelt för nån med vana. Själv kan jag inget om urverk. :oops:
 

webdiddy

Omega
Lite bilder.
IMG_20190818_190805.jpg
IMG_20190818_190739.jpg
IMG_20190818_190732.jpg
 

webdiddy

Omega
Det är ju bra, fråga: du skulle luma om visarna, vill inte göra mig lustig på din bekostnad men varför plockade du bort tavlan? och fjäderregeln är ju fastskruvad i verkplattan, är bara nyfiken.
Det är ingen fara :), fråga på. Jag tittade nyss bland delarna och såg nu att jag hade en extra tavla, satt en brun från början och jag ville tydligen ha en svart.
Haha, var så länge sen jag pillade med denna klockan, när jag inte fick ihop den själv la jag bara in den i garderoben och glömde av den.
Men nu är jag lite sugen på att använda den igen, där av vill jag ha den fungerande.
 

Exxet

Rolex
Okej, det bästa är nog att hitta någon där du bor som vill ta sig an den, verket kostar väl som nytt ca 500:- och att gå in till en uris lär nog kosta lite mer, om ingen vill ta på sig det kan du ju höra av dig.
 

webdiddy

Omega
Då kan jag höra av mig till dig på en gång, då jag inte känner till nån här i GBG som gör det ;)
Nä, men vi kan väl ge det ett par dagar och se om nån nappar :)
 
Topp