• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med bedömning av objekt?

isbjörn

Panerai
Fingret på avtryckaren här. Synpunkter på denna sistaårs 5513? Uppges som original, men länken ser inte vikt ut. Andra konstigheter synliga för er som kan mera?
Italiensk handlare med goda omdömen både internationellt och här.
Tacksam för synpunkter. Ös på med vad ni ser!

8esymy7y.jpg
ypevunum.jpg
a2epase6.jpg


skickat via mobilen och Tapatalk
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gällande länken så tror jag inte de ska vara vikta, de började väl ersätta de vikta länkarna redan -72ish, dvs från 9315 mot 93150..
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Angående det du skriver om original: Värt att notera är att begreppet "original" innebär att det är originaldelar från Rolex.
Däremot är det inte nödvändigtvis det som satt som original på klockan vid leverans dag 1.
Säljare av olika kaliber blandar bort korten lite med det där ibland. Såväl medvetet som omedvetet.
 

max

Dancing Queen
Tycker den ser fin ut, insertet är möjligtvis ett service men vet inte säkert, har inte fått det helt klart för mig om dendär supertunna texten bara finns som service eller om den kom något tidigare.
Vikt länk skall den inte ha så det är lugnt, kolla dock så att alla länkbitar är med, ser ut att vara en för lite men det kan vara så att spännet luras och sväljer mer än vad det ser ut som.
Lumen är svår att se hur den ser ut, men från bilderna ser den ju jämn och hel ut iaf och sen får väl tonen bli en överraskning :)
Angående wg så tycker jag att det har sin charm, så länge priset är rätt och inga sprickor finns så är det ju en fin modell och wg harmoniserar ganska bra med visarna även om man tappar endel av grundcharmen.

Hursomhelst så tycker jag att det ser ut som ett fint exemplar, tänk dock på att väga in eventuellt behov av service (de säger troligtvis nyservad men du bör ha ekonomisk möjlighet att betala en service första året om det skulle visa sig att den går dåligt så att du inte får det som en chock) och prisnivån på WG i priset så att du inte betalar för mycket. Sen har vi ju inte tillgång till särskilt bra bilder och inget serienummer, men det är iaf min bedömning utifrån det material som presenterats här.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Svårt att säga något eftersom bilderna inte är det bästa. Men jag jämförde lite mera i detalj med min (som dock är från första halvan av 80-talet) så ser jag inte något konstigt. Länken är vad jag känner till rätt för sena 5513, eller i alla fall för de som är från 80-talet.
 
Topp