• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med bedömning av Rolex DJ.

ntmndr

Breitling
Hej alla!

Jag hjälper min ena syrra med ett klockköp. Jag har ok koll på Omega men när hon nu vill köpa sig en Rolex önskar jag lite hjälp av kollektivets goda omdöme :)
Tycker själv denna ser fin ut, förutom lite hairlines kan jag bara se ett litet hack i bezeln vid 34:e minutstrecket. Papper följer med men dessvärre ingen box. Utan att veta något om dess servicehistorik utan bara går på åldern och intrycket från bilderna känns den hyggligt prissatt, många i samma nivå är betydligt äldre. Håller ni med? Någon med erfarenhet av säljaren? Deras sida känns gedigen och ger ett proffsigt intryck.
https://www.chrono24.se/rolex/datejust-ref-16234--id4108562.htm
Hoppas ingen misstycker att jag startar en tråd för att ställa denna fråga! Hittade ingen tråd för detta ändamål.
Om någon av er istället har något liknande till salu får ni såklart hojta till! Det ska isåfall vara vitguldsbezel och jubileelänk för att vara intressant.

Hälsningar.
/C
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Boetten är ganska hårt polerad, nog därav priset. Säljaren lämnar garanti så urverket borde gå ok. Priset är rätt för sitt skick om man frågar mig, varken ett rent fynd eller överprisad
 
Topp