• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med denna klocka, Breitling Colt

Harry

Breitling
Hej,
Jag är ny på forumet och har siktat in mig på att köpa en begagnad klocka som "första riktiga". Jag har fastnat för breitling colt chronograph och speciellt den här ( https://www.chrono24.se/breitling/colt-chronograph--id5820775.htm ), den verkar vara i gott skick och till ett bra pris. Vad säger ni som är kunniga om breitling, vågar man köpa?Jag har 14 dagar på mig att tex skicka tillbaka den om jag inte är nöjd ska man gå med den till någon butik för att testa den när man får hem den? All information uppskattas.

ps, står att det är damklocka på beskrivningen men det kan ju inte stämma?
 
Senast ändrad:

tissoter

Audemars
Hej,
Jag är ny på forumet och har siktat in mig på att köpa en begagnad klocka som "första riktiga". Jag har fastnat för breitling colt chronograph och speciellt den här ( https://www.chrono24.se/breitling/colt-chronograph--id5820775.htm ), den verkar vara i gott skick och till ett bra pris. Vad säger ni som är kunniga om breitling, vågar man köpa?Jag har 14 dagar på mig att tex skicka tillbaka den om jag inte är nöjd ska man gå med den till någon butik för att testa den när man får hem den? All information uppskattas.

ps, står att det är damklocka på beskrivningen men det kan ju inte stämma?
Hej! Tycker att det där exemplaret ser lite tråkigt ut, ganska mycket repor och så.

Jag rekommenderar att man kikar på vår Köp och Sälj avdelning på KS. Det kommer ut Breitlings väldigt ofta och du kan absolut hitta något i samma prisklass :)

Vad det gäller storleken så står det att det är en 40 mm klocka vilket inte jag anser som ett damur, (tror dock att den där är 38 mm) men många andra Breitling är betydligt större så det kanske är därför ;)
 

Uhren

Breitling
Har en Colt A74380 från 2007. Ett kvartsur utan kronograf på 41 mm (se bild).

En riktig pansarvagn som funkar för allt. Har min när springer, simmar, ligger på stranden etc. Kommer alltid finnas kvar som den ultimata bruksklockan.

Vad gäller pris gav jag 10.000 (full set) på Blocket. Träffades hos urmakare och lät trycktesta den.

Nöjd sedan dess!
 

Bilagor

  • IMG_5526.JPG
    IMG_5526.JPG
    300 KB · Visningar: 66
Senast ändrad:
Topp