• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med dressare...

Är på jakt efter ett komplement till min dykare.. Men känner mig helt vilse i en värld full av dressare..
Budget ca 25k.

Har ni några tips? posta gärna isåfall !

Hej.
Du har ändå hängt på forumet i snart tre år, tänkte bara komma med två tips.. Uppe i högra hörnet finns en sökfunktion.
Sen har vi tråden https://klocksnack.se/threads/vilken-är-din-nästa-klocka.63509/
Namnlös.jpg

Någon mer ledtråd till vad du hade tänkt dig skulle göra det hela lättare :)

Stål eller guld?
Några krav på storlek?
Krav på att det ska vara en ny klocka?

Hej.
Du har ändå hängt på forumet i snart tre år, tänkte bara komma med två tips.. Uppe i högra hörnet finns en sökfunktion.
Sen har vi tråden https://klocksnack.se/threads/vilken-är-din-nästa-klocka.63509/
Namnlös.jpg

Tack för tipset, bryter det mot någon regel att starta en ny tråd? Isåfall vilken?

@Bryggaren, stål eller tt(blir väl dock svårt att hitta med min budget antar jag?)
absolut inte större än 40mm
beg kan vara ett alternativ !

Vad räknar du som en dressare? Är en Datejust en dressare för dig tillexempel? Annars rekommenderar jag en vintage Omega i solitt guld, kommer hamna långt under budget förutsatt att du inte väljer nån monstermodell.

Lite dålig på prisnivån men om du höjer budgeten lite så kanske du hittar en grand seiko sbgv009. Finns i svart också med annan ref. Quartz.
6E292559-1740-40A5-99D0-63C95ACE243A.jpeg

Köp en gulguldsPiaget från sisådär nittiotalet! Klart och betalt.
Eller kanske en Rolex Bubble Back eller äldre Oyster Perpetual.
En Dolce & Gabbana DG7?
En äldre Cartier (Santos?)
En Gerald Genta Jump Hour?
Varför inte något från Union Glashütte? En 1893 Johannes Dürrstein (1mm för stor) eller någon äldre modell från när de hade egentillverkade urverk (kolla Chrono24 och sortera dyrast->billigast).
Köp en Lundis Bleus!
Välj en Nomos Tangente Sport Index eller den senaste Club-modellen!

Happy Googleing!

Tillbaka
Topp