• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med en Orient

DB15

Silver
Pledge Member
God eftermiddag minns vänner!
Jag har denna Orient, det kanske inte ser ut som så mycket och fler kommer säkert undra varför jag ens är villig att lägga ner tid på den, men för min Sambo betyder denna klocka oerhört. För att göra historien kort så tillhörde klockan hennes far som tyvärr lämnade oss för snart 2 år sedan allt för plötsligt och för tidigt. Klockan hittades i hans byrålåda med lös boetlock som var fasttejpad med maskerings tejp. Förmodligen hade han själv försökt byta batteri på den själv (svärfar va väldigt mycket av en göra det själv herre) då jag minns att han brukade ha på sig den vid familjetillställningar samt att den tickade osv.
För att komma till saken! Så gick vi till den lokala stjärnurmakarna för att sätta in ett nytt batteri men tråkigt nog så ville den inte ticka. Min sambo sa inte så mycket mer än oj va synd, men jag kunde se hur ledsen hon verkligen blev.
Så jag behöver komma i kontakt med en hemmafixare som skulle kunna hjälpa mig att få liv i klocka igen då min sambo fyller år 25 februari och jag skulle vilja ge den till henne i present. Förmodligen behöver den ett verkbyte.
Självklart betalar jag för kalaset :)

Jag hoppas någon kan hjälpa mig och bumpa gärna tråden :)
Tack till alla på KS
37D9B30A-A4D3-4E98-BEB3-ED8F698F3BBF.jpeg
54B0A652-3000-40E3-AB31-BED78724474A.jpeg
E818D2AF-47CD-4A4E-8570-15E601693B95.jpeg

Mycket trevligt syfte.
Jag har en likadan på länk i "loppislådan" jag gärna donerar till ditt projekt.
Vet ej hur väl den fungerar men förhoppningsvis underlättar det med två verk om du hittar någon som kan hjälpa med skruvande.
Skicka PM vart jag skall skicka den om den är av intresse

l2W3FPyJz-YjgjSKgpARrDJCHY02OjJmHAmqN6cHRyz-GrEmIEVSmt7FBlk1ROKGoJ_c0NUPy30ecGYSPTK6vjKBVZlx3Su36XhmVwEmLWaTSYigsJ9Db97aYVQpJotDi7HTPXl5gkXZVtEKZHMUfrETsM73qYzRONREIq_JZMXyM6SFLjzwiwryYqbF4HS5D9IlcbXkef273vL8Fbwv6Yc9XBu_8Fx7ZwbbszuX-dHCvZrULf_OJFSLW6RyNaIv29mK2hPto-nPLPLpFaSsmc8TZNDV3MDjqY7OIeGUPyFQqrcmX9yMWNcG_Ii_uvWYIGkTUVWeQActm0NVeTAWFNdX_B6-zmyMCuZdI1KSIvgl-bR6JcuxSd7j46BCuT0xHuPlstOUALqZ0Pch1T403SukHrmlmvREU2JK8emRHbPcXw1PkivTnDCThCN4atTZT25PqzKBmcz5myhU5r55a9srZyM0lbIvkEIoqGXqz3Q-GJalGqPQ-WMO-NfvTx0ht2Sop544WCeHDUd4tlxlO4MHW_Y4TgjHNEbQ0TM13b107KCm2CNSzBpbPPw3tHiUROPZjw83DLfhekqJwmP6s-wmVDHt9N_Xu0BxMnd9BmyyWxUExaQcfykRKmiRhaUkEvFFXnJAGBotUxR_fNGjRp8Lp1sknimiF0xrlGaPZwOz9QhFm62w5SzJ=w829-h903-no

Mycket trevligt syfte.
Jag har en likadan på länk i "loppislådan" jag gärna donerar till ditt projekt.
Vet ej hur väl den fungerar men förhoppningsvis underlättar det med två verk om du hittar någon som kan hjälpa med skruvande.
Skicka PM vart jag skall skicka den om den är av intresse

l2W3FPyJz-YjgjSKgpARrDJCHY02OjJmHAmqN6cHRyz-GrEmIEVSmt7FBlk1ROKGoJ_c0NUPy30ecGYSPTK6vjKBVZlx3Su36XhmVwEmLWaTSYigsJ9Db97aYVQpJotDi7HTPXl5gkXZVtEKZHMUfrETsM73qYzRONREIq_JZMXyM6SFLjzwiwryYqbF4HS5D9IlcbXkef273vL8Fbwv6Yc9XBu_8Fx7ZwbbszuX-dHCvZrULf_OJFSLW6RyNaIv29mK2hPto-nPLPLpFaSsmc8TZNDV3MDjqY7OIeGUPyFQqrcmX9yMWNcG_Ii_uvWYIGkTUVWeQActm0NVeTAWFNdX_B6-zmyMCuZdI1KSIvgl-bR6JcuxSd7j46BCuT0xHuPlstOUALqZ0Pch1T403SukHrmlmvREU2JK8emRHbPcXw1PkivTnDCThCN4atTZT25PqzKBmcz5myhU5r55a9srZyM0lbIvkEIoqGXqz3Q-GJalGqPQ-WMO-NfvTx0ht2Sop544WCeHDUd4tlxlO4MHW_Y4TgjHNEbQ0TM13b107KCm2CNSzBpbPPw3tHiUROPZjw83DLfhekqJwmP6s-wmVDHt9N_Xu0BxMnd9BmyyWxUExaQcfykRKmiRhaUkEvFFXnJAGBotUxR_fNGjRp8Lp1sknimiF0xrlGaPZwOz9QhFm62w5SzJ=w829-h903-no
Fy fasen va fint av dig!

Hej alla! Nu kanske ni undrar hur det gick med Orienten? För att göra historien kort så är den nu fixad! Jag kan inte tacka nog @MortenH som gav mig en donator klocka som efter ett batteribyte tickade.
Sen ska även @Exxet han ha ett stort tack som tog emot Klockan och såg till att det fungerande verket sattes in i svärfars klocka samt att den fick en tvätt :)
Nu har jag satt ihop en genialisk plan på hur klockan ska slås in och ges!

tack för allt! Utan Ks hade det förmodligen inte kunnat lösas :)

svärfars klocka till höger tillsammans med sin domnator
685496C1-CC13-4955-BAA2-DFA24010D4E9.jpeg

Donator klockan
FC363959-E31D-43DA-8A5F-32EC0C1AD917.jpeg

Slut resultatet
11239B89-94EF-4E75-B4B1-5DA970EE1DCA.jpeg

Så en liten update!
Min sambo har nu hunnit fylla 30 nånting ;)
För att göra saken lite mer spännande satte jag Orienten i en min Rolex låda, min sambo är ett inte så stort fan av dyra presenter och med tanken på att vi ska köpa ett hus om mindre än månad så lär inte en klocka för 30-40k ligga som prio ett på hennes lista :D Ursäkta för bildkvalitén men som den perfekte sambon som jag är så måste jag ju filma med en dold kamera :D

Hon har öppnat presentpappret och ser nu vilket sorts låda det är! På sleeven står det "pink arab dail" så hon blir lite extra lurad då min är grön.
Mördar blicken som säger mer än 1000 ord. Ungefär här trodde jag att den lådan kommer flyga mot mitt huvud och allt kommer sluta med en härlig bula.
IMG_1166.jpg

Hon ser att det är en Orient och blir lättad, men till en början ser hon inte exakt vilken Orient det är.
Hon undersöker den noga och ser inte först vilken klocka det är men när polletten föll ner så.....
IMG_1169.jpg

Det föll en del lyckotårar och min älskade sambo till lika festmö älskade sin "nya" klocka.
slutet gott allting gott!
IMG_1168.jpg

Vill även passa på att tacka @Exxet och @MortenH en sista gång för allt dom gjort med ett litet bidrag till BCF
IMG_1275.jpg

Så en liten update!
För att göra saken lite mer spännande satte jag Orienten i en min Rolex låda, min sambo är ett inte så stort fan av dyra presenter och med tanken på att vi ska köpa ett hus om mindre än månad så lär inte en klocka för 30-40k ligga som prio ett på hennes lista :D Ursäkta för bildkvalitén men som den perfekte sambon som jag är så måste jag ju filma med en dold kamera :D

Hon har öppnat presentpappret och ser nu vilket sorts låda det är! På sleeven står det "pink arab dail" så hon blir lite extra lurad då min är grön.
Mördar blicken som säger mer än 1000 ord. Ungefär här trodde jag att den lådan kommer flyga mot mitt huvud och allt kommer sluta med en härlig bula.
IMG_1166.jpg

Hon ser att det är en Orient och blir lättad, men till en början ser hon inte exakt vilken Orient det är.
Hon undersöker den noga och ser inte först vilken klocka det är men när polletten föll ner så.....
IMG_1169.jpg

Det föll en del lyckotårar och min älskade sambo till lika festmö älskade sin "nya" klocka.
IMG_1168.jpg

Vill även passa på att tacka @Exxet och @MortenH en sista gång för allt dom gjort med ett litet bidrag till BCF
IMG_1275.jpg
Kul upplägg :) gillar visserligen inte när kvinnor gråter, men när det är glädjetårar så är det ju nått annat, fick nästan något i ögat när jag såg bilderna, även om dom ser ut att vara tagna med en potatis.

Underbar tråd och helt fantastiskt att du uppdaterar. Mycket bra jobbat till de inblandade och hatten av för en riktigt genomtänkt present!

Så en liten update!

IMG_1166.jpg

IMG_1169.jpg

IMG_1168.jpg

IMG_1275.jpg

Så kul att ett lite bidrag kunde göra nytta. Tack för att du delade med dig av detta.. Skönt att se när annat än materiella värden lyfts.

Tillbaka
Topp