• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med försäljning av Omega

Jag har gått och funderat och bestämd mig för att det är dags för lite höststädning och Omegan drog det kortaste strået. Innan jag lägger upp den tänkte jag höra vad ett rättvist pris skulle vara eftersom priserna på dessa verkar variera ganska kraftigt. All hjälp uppskattas.

A2A64A11-C0E7-4D31-B8ED-E49110E95B1D.jpeg
550489CA-8B39-4076-9824-D6EDBAFAA357.jpeg
1E5D24CC-053F-4528-8E4C-6B730ACC2B76.jpeg
827A78A0-46D1-4513-8CDD-675E0BA024A7.jpeg
FE355915-2F07-4C0F-A001-1F928E471D30.jpeg
029EEAC9-FD7B-4C32-A20D-38AA299A871C.jpeg
793A282A-DD5A-44C4-B596-841A0451225C.jpeg

Bilagor

• 827A78A0-46D1-4513-8CDD-675E0BA024A7.jpeg
    205 KB · Visningar: 26
Jag tror snarare runt 5k är möjligt för denna.
Ta bra bilder och lägg ut den på Tradera så gissar jag att den går för över 5k.

Tack för hjälpen. Det hade varit kul om någon på forumet fick den men just nu lutar det åt att lägga ut den på tradera, så får slutpriset bli det det blir. Konstigt att det är en sådan masshysteri om just gamla havsmästare på tradera.

Har det enorm betydelse vilken dag och vilket klockslag auktionen slutar, spontant känns söndagseftermiddagar som ett säkert kort?

Tack för hjälpen. Det hade varit kul om någon på forumet fick den men just nu lutar det åt att lägga ut den på tradera, så får slutpriset bli det det blir. Konstigt att det är en sådan masshysteri om just gamla havsmästare på tradera.

Har det enorm betydelse vilken dag och vilket klockslag auktionen slutar, spontant känns söndagseftermiddagar som ett säkert kort?

Det kan definitivt ha rätt stor betydelse så jag skulle rekommendera en sluttid på söndag mellan 19-21 (22 max). Innan det är folk ute, umgås med familj, äter söndagsmiddag mm. Tilykke!

Det där med sluttider är lustigt.. 21.00 på en söndag är ett säkert kort ja.. men inte helt ovanligt att det är flera intressanta objekt som ligger precis där vilket gör att auktioner på vardagar ibland går ännu högre för att det inte finns så mkt annat då. Har ingen tydlig statistik på det men är iaf en tendens jag sett flera ggr :)

Jag har gått och funderat och bestämd mig för att det är dags för lite höststädning och Omegan drog det kortaste strået. Innan jag lägger upp den tänkte jag höra vad ett rättvist pris skulle vara eftersom priserna på dessa verkar variera ganska kraftigt. All hjälp uppskattas.

A2A64A11-C0E7-4D31-B8ED-E49110E95B1D.jpeg
550489CA-8B39-4076-9824-D6EDBAFAA357.jpeg
1E5D24CC-053F-4528-8E4C-6B730ACC2B76.jpeg
FE355915-2F07-4C0F-A001-1F928E471D30.jpeg
029EEAC9-FD7B-4C32-A20D-38AA299A871C.jpeg
793A282A-DD5A-44C4-B596-841A0451225C.jpeg
Känner du verkligen att du måste sälja den?

Jag har sålt en del seamasters som jag i efterhand ångrat eftersom dom inte alltid är så lätta att hitta i bra skick längre...

Tycker ärligttalat att du hellre ska behålla den!

Omegor håller värdet och är ju inte direkt något skit..

Hade jag varit dig hade jag tänkt mig för en extra gång

Btw snyggt val av strap!

Ett ur i fint skick! Boetten ser också ut att vara i gott använt skick. Bra, skarpa bilder visande detaljer gör annonsen seriös och intressant för de hugade. Tavlan ser väldigt fin ut och lite lort och damm går ju att fixa till. Automat, Seamaster med box gör den lättsåld. Du har ju redan tagit bra bilder, men ta några nya visande tavlan i detalj, om du bildbehandlar lägg på lite skärpa på bilderna. Sluttid så brukar kvällar vara bra och veckodag spelar ingen större roll, många sitter ju ändå med sina mobiler framför ögonen stor del av den vakna tiden. (Bra för oss som säljer):D Sälj på Tradera då får du bäst betalt och en spännande budgivning att se fram mot.
Vill du ha hjälp med bildbehandling hjälper jag gärna till, gratis. Bara att skicka ett PM.

Känner du verkligen att du måste sälja den?

Jag har sålt en del seamasters som jag i efterhand ångrat eftersom dom inte alltid är så lätta att hitta i bra skick längre...

Tycker ärligttalat att du hellre ska behålla den!

Omegor håller värdet och är ju inte direkt något skit..

Hade jag varit dig hade jag tänkt mig för en extra gång

Btw snyggt val av strap!
Nu blir man allt osäker...visst är det en fin klocka. Det är svårt det här med klocksamlande, ena stunden har man snöat in på 60 tals omegor och andra stunden på 40 tals kronografer. Nu är ju annonsen redan uppe men jag uppskattar tanken. P.S Det viktigaste är att släktklenoden stannar kvar.
10698E73-6E89-4998-8FDE-022297A82372.jpeg

Ett ur i fint skick! Boetten ser också ut att vara i gott använt skick. Bra, skarpa bilder visande detaljer gör annonsen seriös och intressant för de hugade. Tavlan ser väldigt fin ut och lite lort och damm går ju att fixa till. Automat, Seamaster med box gör den lättsåld. Du har ju redan tagit bra bilder, men ta några nya visande tavlan i detalj, om du bildbehandlar lägg på lite skärpa på bilderna. Sluttid så brukar kvällar vara bra och veckodag spelar ingen större roll, många sitter ju ändå med sina mobiler framför ögonen stor del av den vakna tiden. (Bra för oss som säljer):D Sälj på Tradera då får du bäst betalt och en spännande budgivning att se fram mot.
Vill du ha hjälp med bildbehandling hjälper jag gärna till, gratis. Bara att skicka ett PM.
Ivrigheten tog över och annonsen är uppe men jag ska definitivt tänka på det du skrev till nästa gång, nu återstår bara att försöka hejda sig från att var femte minut gå in och kolla om det är någon som har budat. P.S Jag tar gärna upp dig på erbjudandet om bildbehandling i framtiden om det står kvar.

Ivrigheten tog över och annonsen är uppe men jag ska definitivt tänka på det du skrev till nästa gång, nu återstår bara att försöka hejda sig från att var femte minut gå in och kolla om det är någon som har budat. P.S Jag tar gärna upp dig på erbjudandet om bildbehandling i framtiden om det står kvar.
- Självklart, som sagt ett PM så ordnar jag det. Lycka till med försäljningen!

Det där med sluttider är lustigt.. 21.00 på en söndag är ett säkert kort ja.. men inte helt ovanligt att det är flera intressanta objekt som ligger precis där vilket gör att auktioner på vardagar ibland går ännu högre för att det inte finns så mkt annat då. Har ingen tydlig statistik på det men är iaf en tendens jag sett flera ggr :)
Sätt isf 21.05

Tillbaka
Topp