• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med "första" klockan. Rolex?

Matr0

Omega
Hej
Helt ny här på forumet men varit inne och läst lite tidigare, och jag är säker på att ni kan hjälpa mig med min fråga.

Är så att jag sedan länge bestämt att när jag har råd skall köpa en trevlig klocka, lite som en klapp på axeln för bra utfört arbete, ni förstår säkert vad jag menar. Nu har jag bestämt att göra slag i saken och har tittat många gånger på en Rolex Submariner. Vad tycker ni om denna klocka? Den känns ganska klassisk och blir väll inte omodern? Kom gärna med förslag eller tips om ni tycker någon annan klocka i den prisklassen( runt 50) Tack på förhand
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Du har rätt i att den är klassisk, klassiker blir heller aldrig omoderna enligt ordspråket "Class is never out of style"
Personligen har jag tröttnat på denna modell (även fast jag själv aldrig ägt någon) eftersom den är så överexponerad,
nästan lika mkt som stål Daytonan. Men det är en säker investering, det förnekar jag inte.
Du säger 'runt 50K' för det priset får du ett fint begagnat exemplar.
Vad eventuella alternativ anbelangar så får jag fundera lite.
Vilka kriterier gäller för 'alternativet' ?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Köp! För att sedan sälja och köpa en vintagesub med plexi. Eller så sparar du lite tid och pengar, och skippar safiret från början ;)
 

Matr0

Omega
Tack för feedback. Kanske tips på någon annan rolex? Tips på bra handlare i Göteborgstrakten? Har kikat På jälmers ur i Borås. Bra handlare? Näthandlare tex uret?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tack för feedback. Kanske tips på någon annan rolex? Tips på bra handlare i Göteborgstrakten? Har kikat På jälmers ur i Borås. Bra handlare? Näthandlare tex uret?
Jag har handlat hos uret och har enbart positivt att säga om dem. Vilken sorts stil vill du ha på klockan ?
Dykare, GMT, 'Plain', dress, modern, vintage typ, ska den vara från Schweiz ?....
Det finns så mkt att välja mellan att det är lättare att hjälpa till ifall du preciserar lite ;)
 

Molgan

Cartier
Jag tror nog att du har allt vad du söker i en modern Sub, det är en klassisk "jag har gjort ett damn fine job" belöning, jag har mycket svårt att se att du skulle kunna ångra det.
Jag tror inte på att rekommendera en vintage sub till någon som just blivit intresserad, för ärligt talat så känns dom ganska "enkla", "osofistikerade", osv.. för dem allra flesta.
En modern sub ger dig känslan av exklusivitet och robusthet med sin tyngd, ja på alla sätt och vis tycker jag nog, det går inte gå fel där tycker jag, så en Rolex Submariner 116610LN borde vara som gjutet för dig.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Lånad bild av "Mattande" Vad tycker du om den här ??
image.jpg
 

Matr0

Omega
Jag tror nog att du har allt vad du söker i en modern Sub, det är en klassisk "jag har gjort ett damn fine job" belöning, jag har mycket svårt att se att du skulle kunna ångra det.
Jag tror inte på att rekommendera en vintage sub till någon som just blivit intresserad, för ärligt talat så känns dom ganska "enkla", "osofistikerade", osv.. för dem allra flesta.
En modern sub ger dig känslan av exklusivitet och robusthet med sin tyngd, ja på alla sätt och vis tycker jag nog, det går inte gå fel där tycker jag, så en Rolex Submariner 116610LN borde vara som gjutet för dig.
Tack så mycket för bra feedback och tips
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En Rolex är alltid en Rolex, du kan gå in i princip vilken uraffär som helst.... varsomhelst i världen och hitta en dykarmodell som apat efter Submarinerns utseende. Det om något ger väl en fingervisning om hur klassisk den är ;)
 
Topp