KlockorÄrSvårt
Basic
Funderar på att köpa min första "riktiga" klocka (hade nån G-shock i lågstadiet) för runt 2000-2500. Går på gymnasiet så pengar finns inte i överflöd men jag vill ändå ha en vettig klocka. Har hört att Seiko och allra främst skx:en ska vara riktigt prisvärda och ett av få riktiga märken i prisklassen. Klockan ser riktigt trevlig ut men självklart vill jag testa den i verkligheten, finns det nån försäljare av skx i Västerås eller Örebro?
När det kommer till köp, hur viktigt är det att men köper från AD? Har hört att många urmakare bara servar klockor med köpebevis från AD, men det kanske bara gäller fina klockor?
Prisskillnaden mellan t.ex. klockmaster och by Perry eller creationwatches (opålitliga?) är ju ganska enorm. Vilka är fördelarna med AD jämfört med internetförsäljare och kan man få ner priset till "rimliga" nivåer även hos AD?
När det kommer till köp, hur viktigt är det att men köper från AD? Har hört att många urmakare bara servar klockor med köpebevis från AD, men det kanske bara gäller fina klockor?
Prisskillnaden mellan t.ex. klockmaster och by Perry eller creationwatches (opålitliga?) är ju ganska enorm. Vilka är fördelarna med AD jämfört med internetförsäljare och kan man få ner priset till "rimliga" nivåer även hos AD?