• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med första omegaklockan!

A.B.M

Basic
Hej!

Jag behöver hjälp med att välja (min första) omegaklocka. Önskar köpa en som är mekanisk, med mindre urtavla och med stålarmband. Plus om den tål lite vatten.
Helst tror jag att jag skulle vilja ha en aqua terra (30mm) nedan, men den går inte att köpa ny och att hitta en pre-owned damklocka verkar riktigt svårt.. Har försökt hitta från seriöst återförsäljare, tyvärr utan framgång.

Skärmavbild 2022-10-11 kl. 19.14.55.png

Har därför kikat på en De Ville Prestige. Fördelar/nackdelar? Tips och viktigt att tänka på? Har kikat på Constellation, men den går bort.
Skärmavbild 2022-10-11 kl. 19.13.48.png

Den finns på hemsidan, men går inte att beställa i någon butik då den ska ha slutat produceras, tyvärr.

Är Chrono24 ok att köpa från?

Tack,
Filterade på skick, handlingar och enl. kriterier ovan och då finns det två klockor. Båda ca 10 tkr över nypris..

Och handla inom EU så slipper du onödiga överraskningar i form av moms och tull. Fraktbolagen är ålagda att rapportera och de gör det.

Notera att 30m /3atm ej är att rekommendera att bada med, även om man kan tro att 30m är mycket. Jag skulle säga att det snarare relateras till regnstänk. Värt att kolla upp, ifall du är ny i klockvärlden.
Tack, min tanke är att varken bada eller duscha med den. Tolkat det som att den bör tåla det som den kan utsättas för vid vardaglig användning :)

Tillbaka
Topp