• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med gammal Iwc och omega.

Emil81

Omega
Hej!
Är första gången jag försöker posta här. Har på senare tid fått upp intresset för klockor. Berättade det för min far, som sa att han hade en hög med gamla klockor efter sin far. Klockorna låg i en låda och i inte så roliga skick. Så jag bestämde mig för att laga alla klockorna, även om jag inte kan ha dom. Nu är det två som är kvar å fixa en omega seamaster 600 från 1965 cal 601 löpnummer 22350302 boett ref 135.011. Vars verk är i dåligt skick å tavel pelarna var trasig. Har någon en donator klocka kanske?
Den andra är en Iwc av okänd årtal å skick på verk, men går. Tavlan är i dåligt skick, är det något som går att göra något åt? Vill inte sätta det en ny. Känns som om den tappar lite av känslan farfar.
Vart kan jag serva den? Bor i Mälardalen. Tack för att ni läste Emil
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    106.1 KB · Visningar: 113
  • image.jpeg
    image.jpeg
    182 KB · Visningar: 118

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kul klockor och fin iwc, jag tycker inte tavlan var så farlig. Så länge loggan och index är kvar skulle jag inte vilja göra något åt den. Serva och använd den som den är och tänk på farfar. :)
 
Topp