• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med gammal omega

Fgsson

Basic
Tjena!
Fick idag en klocka som tillhörde min morfars pappa. Inga planer på o sälja den Men tänkte de kunde vara kul o få veta värde och vilken modell det är då jag e helt grön på klockor, Och möjligtvis vad en service kan gå på då de vore kul o ha den i toppskick.
IMG_20180806_192149.jpg

Hej, grattis till en fin klocka! Det är en Omega Genève som det står på. Det var Omegas dressvariant, som de fick sluta med eftersom "Geneve" endast fick användas för saker som tillverkats i Genève.. Service kostar en del. Funkar den och går rätt så kör på ett tag. Är det större bekymmer med fukt och annat kan det bli dyrt. Jag sålde en liknande på Tradera som varit min pappas, och fick 1627 kr av en norrman. Men den gick inte och såldes som renoveringsobjekt. Lycka till! /Ed

Tjena!
Fick idag en klocka som tillhörde min morfars pappa. Inga planer på o sälja den Men tänkte de kunde vara kul o få veta värde och vilken modell det är då jag e helt grön på klockor, Och möjligtvis vad en service kan gå på då de vore kul o ha den i toppskick.
IMG_20180806_192149.jpg
En fin klocka. Värde runt 3000-4000 kr om den går som den skall och är i bra skick. Det kostar säkert ett par tusen att serva den. Kanske mer om det är något fel. Själv har jag låtit serva mina ärvda klockor, även om det i något fall kostat lika mycket som klockan är värd. Kul att ha dem i bra skick och det är ändå inget jag skall sälja, så jag skulle kört på det.

Tillbaka
Topp