• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med Identifiering av Rolex Day Date

Tommytvigg

Cartier
Hej gott folk.
Jag skulle behöva hjälp med identifiering av denna Rolex Day Date.
Tyvärr så har jag bara dåliga mobilbilder jag fått på mms.
Så var tror panelen att det är för ref på denna?
image.jpg


image.jpg


image.jpg


Mvh
 

mosse

Omega
Får man fråga vad en kille som inte ens visste vad det var för modell på klockan ville ha för den? ;)
 

Tommytvigg

Cartier
Polerad med rasslig länk, kanske 3,5/10 med dessa bilder som underlag.

Jag tycker det är svårt att på just Day Date se om det är hårt polerat.
Du gav den 3,5, så den här är hårt polerad anser du?
Vad anser du och ni andra i tråden om värdet på denna?
Inget cert, bara box till den. Han har för övrigt lämnat in det till kaplans för värderingsintyg i går.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker det är svårt att på just Day Date se om det är hårt polerat.
Du gav den 3,5, så den här är hårt polerad anser du?
Vad anser du och ni andra i tråden om värdet på denna?
Inget cert, bara box till den. Han har för övrigt lämnat in det till kaplans för värderingsintyg i går.
Den är rätt mycket polerad och det är utfört av en amatör. Förstår inte vad som skulle vara dåligt med spännet dock. Välanvänd länk men klart bärbar. Jag hade polerat uret för att få tillbaka rätt form på boetten.

Glaset ser inte ut som plast på bilderna, det ser ut som safirglasen bör.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag kan inte mycket om DD men ska verkligen varenda kant vara så gudomligt rund?
Menar varje kan på länkarna och boetten osv.
Ser... Fel ut. Vanligtvis brukar väl Rolex vara rätt vassa?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kan inte mycket om DD men ska verkligen varenda kant vara så gudomligt rund?
Menar varje kan på länkarna och boetten osv.
Ser... Fel ut. Vanligtvis brukar väl Rolex vara rätt vassa?
Tror det är detta som Aurum syftar på med sin post ovanför din, att boettens form polerats på fel sätt så att bandhorn m.m. nu är rundare än de ska vara.
 

Tommytvigg

Cartier
Ja som Aurum säger så går det ju att polera den rätt utan problem.
Tråkigt att det försvinner mera guld bara.
För övrigt tycker jag tavlan är riktigt fin, jag gillar den.
 

Randel

Cartier
Väldigt intressant läsning med info från er som är kunniga på Rolex i allmänhet och DD i synnerhet :) Är det någon som skulle kunna bemöda sig att förklara mer kring vilka delar av boett (och länk) som ser "fel-polerade" ut? Kanske rita lite pilar, eller visa bilder på hur det borde se ut när det är korrekt (d.v.s. så nära ursprungsskick som möjligt)?
 

Tommytvigg

Cartier
Väldigt intressant läsning med info från er som är kunniga på Rolex i allmänhet och DD i synnerhet :) Är det någon som skulle kunna bemöda sig att förklara mer kring vilka delar av boett (och länk) som ser "fel-polerade" ut? Kanske rita lite pilar, eller visa bilder på hur det borde se ut när det är korrekt (d.v.s. så nära ursprungsskick som möjligt)?

Ja kanske en bild också på en som är korrekt vore intressant.
 
Topp