• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med info om datejust

256EB3BA-3B42-4A77-BDBF-0029F34F89C6.jpeg
hallå , jag är ny på forumet och tänkte kolla erat kunnande i Rolex referensnummer !
Farsan min har en Rolex datejust helguld som han köpte börjanpå 90talet. Armlänken blev snabbt dålig och han gick och byte länken till en inte original . Så nu till min fråga jag har bara bild på Rolex intyget ! Kan det hjälpa att hitta hur klockan såg ut med länken när den såldes ? Ska försöka hitta en original till han !

Ja men är själva numret bara för själva klockan ? Inte att den har guld tavla? Har även vissat kort på olika länkar så pekar han alltid på precident länken och påstår att hans hade den när han köpte den ny

Senast ändrad:
Ja men är själva numret bara för själva klockan ? Inte att den har guld tavla? Har även vissat kort på olika länkar så pekar han alltid på precident länken och påstår att hans hade den när han köpte den ny
Numret är för klockan, som kom med antingen s.k. jubilee-, eller oysterlänk. Äldre varianter av samma modell kom dock med presidentlänk, vill jag minnas.

Tillbaka
Topp