• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med info

Skulle vara tacksam för lite info om dessa klockor då jag helt saknar kunskap 😊

Bilagor

• IMG_20210324_213054.jpg
    IMG_20210324_213054.jpg
    252.1 KB · Visningar: 31
  • IMG_20210324_213010.jpg
    IMG_20210324_213010.jpg
    399.5 KB · Visningar: 31
Hallå. Kan ej hjälpa dig med info, men posta här så får du säkert bra hjälp. Lycka till!

Skulle vara tacksam för lite info om dessa klockor då jag helt saknar kunskap 😊
Som sagt, identifieringstråden kan vara en bättre plats. Men du behöver nog lite bättre bilder också, de där är väldigt oskarpa. Man kan ana att den ena är en Omega Seamaster, men kanske liten? (Kronan ser stor ut i förhållande till boetten.) Så diameter kan vara bra också... den andra klockan går det knappt att se vad det är.

Som sagt, identifieringstråden kan vara en bättre plats. Men du behöver nog lite bättre bilder också, de där är väldigt oskarpa. Man kan ana att den ena är en Omega Seamaster, men kanske liten? (Kronan ser stor ut i förhållande till boetten.) Så diameter kan vara bra också... den andra klockan går det knappt att se vad det är.
Hej!
Tack för ditt svar😊 Ja den ena e en omega seamaster. Diametern e 20mm Den andra e en Eterna 14mm och d e allt jag vet. Skulle va kul att restaurera dem, har du nå tips där.. Tack så mycket 😊

Tillbaka
Topp