• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med köp av första klocka 114060

SL96

Omega
Låter vettigt, mitt främsta tips är att ta med någon som kan lite om Rolex när du ska köpa, iaf begagnat.
Finns ju mycket och kika på, och lite trist och köpa ett dåligt ex.

En till fråga, har du provat någon Sub på handleden? Är stor skillnad mot bilder på internet.
Ja det har jag, den passade bra tyckte jag!
 
Skulle nog säga att det går beroende på vilken handlare man går till, jag fick 10% på min Sub.

Intressant. När jag frågade på Krons och Nymans för någon månad sedan var svaret att det inte gick att göra något som helst åt priset eftersom det var väntelista på sport-Rolex. Nu var jag i och för sig ej i köpartagen just då men har svårt att förstå varför man skulle erbjuda 10 procent rabatt till en förstagångsköpare på en produkt man enkelt säljer för fullpris till någon annan. När jag frågade om Omega i andra butiker i Stockholm fick jag direkt 15-20 procent.

Var låg butiken i fråga som erbjöd dig 10 procent på en Rolex?
 

Bane

Omega
Intressant. När jag frågade på Krons och Nymans för någon månad sedan var svaret att det inte gick att göra något som helst åt priset eftersom det var väntelista på sport-Rolex. Nu var jag i och för sig ej i köpartagen just då men har svårt att förstå varför man skulle erbjuda 10 procent rabatt till en förstagångsköpare på en produkt man enkelt säljer för fullpris till någon annan. När jag frågade om Omega i andra butiker i Stockholm fick jag direkt 15-20 procent.

Var låg butiken i fråga som erbjöd dig 10 procent på en Rolex?
Butiken ligger i GBG, men detta var för 3 år sedan. Sen vet dem inte om man är första gångare eller inte om man inte själv säger det :)
 

SL96

Omega
Jag har kollat runt och läs lite om dem, min uppfattning är att de flesta har varit väldigt nöjda, dock är detta min första klockaffär så visst är man lite skeptisk, om det är någon som hade velat hjälpa till lite extra genom meddelanden så skriv gärna, det hade uppskattats!
 

Bane

Omega
Naturligtvis är det så att man skall ha en egen uppfattning på det hela. Jag har handlat på uret.se, enda nackdelen är att man väntar länge på varan. Mywatch.se är också bra med bra rabatter. Men som första klocka rekommenderar jag gå direkt till en butik om du skall ha en ny klocka.
 

tissoter

Audemars
Jag har kollat runt och läs lite om dem, min uppfattning är att de flesta har varit väldigt nöjda, dock är detta min första klockaffär så visst är man lite skeptisk, om det är någon som hade velat hjälpa till lite extra genom meddelanden så skriv gärna, det hade uppskattats!
Som tidigare nämnt så hade jag gjort så här.
1. Gå till Ad och vissa seriöst intresse, fixa en deal.
2. Fundera på saken, alla fördelar med att köpa nytt vs spara pengar.
3. Kolla av K&S här och lägg upp annons/skicka frågor till oss här i den här tråden :)

:)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Intressant. När jag frågade på Krons och Nymans för någon månad sedan var svaret att det inte gick att göra något som helst åt priset eftersom det var väntelista på sport-Rolex. Nu var jag i och för sig ej i köpartagen just då men har svårt att förstå varför man skulle erbjuda 10 procent rabatt till en förstagångsköpare på en produkt man enkelt säljer för fullpris till någon annan. När jag frågade om Omega i andra butiker i Stockholm fick jag direkt 15-20 procent.
Jo, det kan man ju undra men när man vet att de har 30-40% på populära sport-Rollar så känns 10% som en fin gest och kanske en återkommande kund.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag köpte min av Pluswatch, utan Trusted Checkout. De finns på C24 men jag köpte direkt via hemsidan.

Funkade klockrent, otroligt snabb levereras. Dialogen var kanske en smula knagglig men det kan bero på kulturskillnader eller språkproblem. Oavsett så är jag mycket nöjd med både klocka och säljare.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Bestäm för dig själv vilket pris du är villig att betala via Svensk AD och gå och försök förhandla med förutsatsen att du är betedd att bestämma dig direkt.
Om du får ett pris du är nöjd med, var beredd att handla direkt. Att "gå hem och tänka" i det läget funkar inte.
 

SL96

Omega
Här har du en som är ännu lite billigare:
http://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-submariner--id4256968.htm

Rekommenderas av 22 andra säljare och har 24 trusted checkouts.

Verkar intressant, hur ska man gå tillväga vid en kontakt med dessa säljare? Ursäkta mig om jag är jobbig just nu, verkligen! Finns det någonannanstans att kolla upp allt jag frågar så säg gärna till, även om det känns mycket bekvämare att få ett direkt svar av er här!
 

tissoter

Audemars
Verkar intressant, hur ska man gå tillväga vid en kontakt med dessa säljare? Ursäkta mig om jag är jobbig just nu, verkligen! Finns det någonannanstans att kolla upp allt jag frågar så säg gärna till, även om det känns mycket bekvämare att få ett direkt svar av er här!
Hehe det är precis det forumet är till för :) Fråga på!
 

Octo

Omega
Verkar intressant, hur ska man gå tillväga vid en kontakt med dessa säljare? Ursäkta mig om jag är jobbig just nu, verkligen! Finns det någonannanstans att kolla upp allt jag frågar så säg gärna till, även om det känns mycket bekvämare att få ett direkt svar av er här!
Skulle också uppskatta info kring hur köpet från c24 går till rent praktiskt.
 

Brodeur

Omega
Verkar intressant, hur ska man gå tillväga vid en kontakt med dessa säljare? Ursäkta mig om jag är jobbig just nu, verkligen! Finns det någonannanstans att kolla upp allt jag frågar så säg gärna till, även om det känns mycket bekvämare att få ett direkt svar av er här!

Finns en knapp för begär offert, du får priset omräknat till sek och ink frakt och chronoavgift.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Verkar intressant, hur ska man gå tillväga vid en kontakt med dessa säljare? Ursäkta mig om jag är jobbig just nu, verkligen! Finns det någonannanstans att kolla upp allt jag frågar så säg gärna till, även om det känns mycket bekvämare att få ett direkt svar av er här!
Som redan nämnts finns en knapp för att kontakta säljaren. Gör upp om pris osv och välj sedan om du vill betala 2.5% för en den extra säkerhet som trusted checkout ger.
 
Topp