• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med köp av klocka

Vilken klocka

  • Skydweller svart-guld

    Röster: 6 30.0%
  • Submariner svart-guld

    Röster: 14 70.0%

  • Totala väljare
    20

finafisken

Breitling
Hejsan alla!
Tänkte snart slå till och köpa min första ” riktiga ” klocka och fastnat för två olika Rolex. Antingen submariner TT i svart och guld eller skydweller TT svart och guld.
Tycker båda är fina och har svårt att bestämma mig. Gillar skydwellerns räfflade bezel ( om det är rätt ord?) men tveksam på att betala ett så pass mycket högre pris.
Vad tycker ni som varit med i klocksvängen lite längre, vilken ska man välja? Hur står sig andrahandsvärdet på dom?
kan tilläggas att jag tycker båda sitter bra på handleden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Andrahandsvärden på Rolex? :rolleyes:
Prova båda. Skydweller är kaxig, Subben funkar till allt. Jag hade kört på subben om det var min enda klocka.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hade valt sub men i blått. Personligen ogillar jag kombinationen svart och guld
 

jmspar123

Cartier
Samst andrahandsvarde har TT utav nagon anledning,a andra sidan sa brukar det vara relativt enkelt att kopa nytt hos AD om du nu vill det.

Skydwellern har ju en dros med funktioner som Submariner inte har. Vill du vara unik koper du Skydweller. Vill du vara mellanmjolk blir det Submariner
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har du stora armar? Prova Sky-Dweller så får du nåt mycket mer unikt och kul.
Säkra kortet? Gå på Submariner.
 

jabres

Omega
Jag tycker du ska välja den du tycker bäst om. Om det är första klockan så att säga, skulle jag ställa mig frågan ’vilken kan jag använda dag ut och dag in, som passar till många olika tillfällen, utan att jag tröttnar på den?’
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Andrahandsvärden på Rolex? :rolleyes:
Prova båda. Skydweller är kaxig, Subben funkar till allt. Jag hade kört på subben om det var min enda klocka.
Allt fungerar till allt om man inte bryr sig. Varför skulle Submarinern fungera till mer grejer än Skydwellern..? Båda är stora, vräkiga klockor i tvåton som typ inte går under en skjortmanschett. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allt fungerar till allt om man inte bryr sig. Varför skulle Submarinern fungera till mer grejer än Skydwellern..? Båda är stora, vräkiga klockor i tvåton som typ inte går under en skjortmanschett. :)
Givetvis men Skydweller är fläskigare, kanske inte supersmidig att bära hela tiden.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Med Skydweller får du annual calendar och GMT, skulle valt den om storleken inte är ett problem.
 

MBKS

Omega
Helt klart Skydweller, om man nästan betalar samma peng. Submariner är för dyr för vad den är just nu, om man nu inte kan köpa en ny via återförsäljare.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Helt klart Skydweller, om man nästan betalar samma peng. Submariner är för dyr för vad den är just nu, om man nu inte kan köpa en ny via återförsäljare.
Skiljer ca 38k i listpris. Både Submariner TT och Skydweller TT finns hos AD i Stockholm, så dom är inte svåra att få tag på.
 

finafisken

Breitling
Tack för all feedback, tror nog det lutar åt submariner. Även om SD är snygg så känns submarinern lite mer clean och som att den passar till alla tillfällen. Är ju första riktiga klockan så känns som att man ska ha en allround då:)
SD får kanske bli till ett senare tillfälle, är ju ändå en (för mig) ganska stor prisskillnad
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack för all feedback, tror nog det lutar åt submariner. Även om SD är snygg så känns submarinern lite mer clean och som att den passar till alla tillfällen. Är ju första riktiga klockan så känns som att man ska ha en allround då:)
SD får kanske bli till ett senare tillfälle, är ju ändå en (för mig) ganska stor prisskillnad
Vill du ha något som är allround på riktigt tycker jag du skall gå på DJ eller eller möjligen en Explorer. En sub är trots allt en dykare och en dykare passar inte särskilt bra till skjorta och kavaj även om många vill påstå det
 

Edison70

Omega
Submarinern. Odödlig. SD är fin, men lite klumpigare (och dyrare). Tycker du resonerar klokt. Själv är jag inne på en Explorer.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Har haft bagge, SD ar hundra resor roligare och mer intressant, men bar stort, 5 siffriga refs pa Sub ar betydligt battre an de moderna, prova en sadan innan du bestammer dig ;)
 
Topp