• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med klocka som kan ta skit!!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Coolast är ju dock SBCM023. Den är lite mindre, men har evighetskalender och 8 års batteritid. +-20 sekunder/år, så räknas som HAQ.

seiko-prospecs-scuba-automatic-200m-diver-f835-sbcm023-quartz-watch.jpg


Den tillhörde prospex-linjen och är således lite dyrare och svårare att hitta (men mycket coolare).
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Coolast är ju dock SBCM023. Den är lite mindre, men har evighetskalender och 8 års batteritid. +-20 sekunder/år, så räknas som HAQ.

seiko-prospecs-scuba-automatic-200m-diver-f835-sbcm023-quartz-watch.jpg


Den tillhörde prospex-linjen och är således lite dyrare och svårare att hitta (men mycket coolare).

Är den utgången eller finns den fortfarande att köpa?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
För 800-1200 kr får du en Orient Mako eller Ray som är värdig beater och du gråter inte blod om du skulle råka pajja den.

För 2000-4000 får du en Orient M-Force som då är designad för lite hårdare tag (givetvis inte lika tålig som en kvartsklocka) med sitt flytande urverk i upphängning som absorberar stötar till viss del samt ett robust ytterhölje. Allt detta parat med ett gedigt och driftsäkert urverk baserat på 469xxx serien.
 

Ricks

Omega
Tack för alla snabba tips förresten... Känner mig dock inte närmre ett beslut. Någon som burit Traser och har lite info? Nära att stryka den.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tack för alla snabba tips förresten... Känner mig dock inte närmre ett beslut. Någon som burit Traser och har lite info? Nära att stryka den.

Traser är bra. Jag hade en i 9år som fick utstå det mesta. En dag i badhuset så dog den. 9 år utan nån trycktest så läckte den in vatten. Den pajade, slängde denni en låda där den låg ngr veckor. Tog upp den för att kasta den men då hade den likt Jesus kommit igång igen. Funkade bra efter det, sålde den senare på blocket till en nöjd kund.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Traser är bra. Jag hade en i 9år som fick utstå det mesta. En dag i badhuset så dog den. 9 år utan nån trycktest så läckte den in vatten. Den pajade, slängde denni en låda där den låg ngr veckor. Tog upp den för att kasta den men då hade den likt Jesus kommit igång igen. Funkade bra efter det, sålde den senare på blocket till en nöjd kund.
Det enda jag fick ut av det där var att du medvetet sålde en vattenskad klocka...
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det enda jag fick ut av det där var att du medvetet sålde en vattenskad klocka...

Ja, nej. Klockan gick igång igen och gick bra under en längre tid. Sålde den för typ ingenting i samband med att jag sålde flera andra cheepies till en kille. Berättade givetvis vad den varit med om.

Det du skulle tagit med dig var att traser klarar väldigt mycket, mer än vad antagligen en flottist kan utsätta den för vid era baler och långluncher med vita dukar fin porslin och kypare :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
5000kr får du för övrigt en beggad tonfisk för. Så nära en ultimat beater man kan komma. :)
 
Topp