• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med klocka

T-emil

Basic
Hei alla klockälskare!
Här kommer ett långskott, som jag imponeras otroligt mycket av om jag faktiskt når fram med och får svar;
För ca femton år sen såg jag ett riktigt snyggt armbandsur i ett skyltfönster i Gbg. Det var sent på kvällen så butiken var stängd och jag minns inte namnet på klockan. Nu hoppas jag att nån här inne kan hjälpa med vad märke det är. En klassisk läderrem och en ganska enkel klassisk, men väldigt stilig och stilren urtavla. Det unika med denna var att det var ett lock på uret med digital klocka. Jag tror priset (den gång) låg på +30’ i skyltfönstret. Som sagt, ett riktigt långskott men jag blir superglad om någon här kan hjälpa mig!
På förhand tack!
Önskar alla en fin dag

Hei alla klockälskare!
Här kommer ett långskott, som jag imponeras otroligt mycket av om jag faktiskt når fram med och får svar;
För ca femton år sen såg jag ett riktigt snyggt armbandsur i ett skyltfönster i Gbg. Det var sent på kvällen så butiken var stängd och jag minns inte namnet på klockan. Nu hoppas jag att nån här inne kan hjälpa med vad märke det är. En klassisk läderrem och en ganska enkel klassisk, men väldigt stilig och stilren urtavla. Det unika med denna var att det var ett lock på uret med digital klocka. Jag tror priset (den gång) låg på +30’ i skyltfönstret. Som sagt, ett riktigt långskott men jag blir superglad om någon här kan hjälpa mig!
På förhand tack!
Önskar alla en fin dag
Kan det möjligtvis vara en Sjöö Sandström Chronolink? Skickar med bilder på två olika som jag haft/har
2C79131D-A70D-41E7-98C8-AA2BE2D668BC.jpeg
8F73A42B-190B-4C3F-9976-4BA75A2B43F3.jpeg
B02CB13E-F0F4-46BB-B66B-A9E504CA2FF6.jpeg
4366EC0F-8CF6-4401-8795-76A269A449BC.jpeg

Fantastiskt! Stort tack för hjälpen. Det var en sån som detta jag såg: https://www.bukowskis.com/sv/auctio...golf-timer-forsta-100-serien-armbandsur-40-mm
Jakten starter nu då!

Ni som har haft/har är det ett ur ni rekommenderar?
Härligt! Jag är inne på min tredje, vilken jag haft i ett halvår. Supernöjd och tycker det är en riktigt häftig klocka. Finns väl inget liknande, och så är det inte överdrivet dyra heller. Riktigt kul att det är svenskt märke.
Enda nackdelen jag kan komma på är att den inte tillverkas längre och att du måste leta en begagnad, och det kan vara svårt att få tag i en i riktigt fint skick.
Lycka till med letandet och om du har någon fundering är det bara att fråga på😃 Lägger in lite bilder på min
C79FDD64-AD5B-4086-9E01-64910E14A66E.jpeg
732DB2C1-88E9-43A7-BDB7-0F62B4506BE4.jpeg
E0EA6A8E-329F-4627-A466-D25CDB7D9AEE.jpeg
8FAE196D-C541-4629-89CE-CD27B3D2C090.jpeg

Tillbaka
Topp