• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med klockval, budget ca 20k!

Axwell

Omega
Godkväll! Så här ligger det till, min kompis har fått upp intresset för klockor och känner nu att det är dags att köpa sin första riktiga klocka och bad mig om lite hjälp. Hans budget är 20 tusen, och han är inte riktigt säker på vad han vill ha men mest troligt en stilren dykare. Huvudsaken är att klockan funkar att bära till det mesta!

Så låt höra era tankar! vad skulle ni ha köpt?

/Axwell
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tudor Submariner 79190
1090_105-975x785.jpg

Tudor Pelagos
TudorPelagos.jpeg

Tudor BB
TudorHeritageBlackBay05.jpg

Longines Legend Diver
48290d1254912318-longines-legend-diver-am-natostrap-8746-legend-diver-knoppi.jpg

870042d1352315272-longines-legend-diver-omega-railmaster-30th-birthday-lld-mesh.jpg

longineslegenddiverhirs.jpg
 

JayJay

Rolex
En beggad Omega PO. Tudor BB. Vet inte men begagnade IWC Aquatimer kanske går att hitta runt 20k? Dessa svar är baserade på nyckelordet dykare.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Breitling Superocean Heritage är riktigt fin och finns i både 42 och 46 mm. Svenska priserna ligger en hyfsad bit över budget på 20 k, men känner han någon som ska till Staterna går den att beställa där för så lite som 18-19 k..
 

Emil

Cartier
Jag har fem personer på min arbetsplats som har en sådan. Alla utan intresse för klockor. Detta gör ju iofs inte klockan sämre men i mina ögon rätt mkt tråkigare. Hela klockan andas liksom fantasilösa Lasse ska köpa en dyr klocka men har ingen koll.

jag köper resonemanget då det finns två på min arbetsplats som bär den, ena fick den i studentpresent och andra av sin fru. ingen verkar vara speciellt intresserade av klockor i allmänhet, men kollar man däremot andrahandsvärdet så har dem inte tappat så mycket dem senaste åtta åren i pris vad jag kan se.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
jag köper resonemanget då det finns två på min arbetsplats som bär den, ena fick den i studentpresent och andra av sin fru. ingen verkar vara speciellt intresserade av klockor i allmänhet, men kollar man däremot andrahandsvärdet så har dem inte tappat så mycket dem senaste åtta åren i pris vad jag kan se.


Sorry, men att köpa en Seamaster pga. dess andrahandsvärde köper jag inte, klocka väljer man efter vad man gillar och dras till :)
Gillar man Seamaster så köper man den men att tipsa om Seamaster och som argument ha andrahandsvärde, njae..
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ett jävligt coolt alternativ. Ett annat kan ju vara MM300 om man vill ha nytt. Fattar inte att jag inte tänkte på dessa själv.

Tänkte ju inte ens själv på det i mitt första inlägg. Men ibland så måste man tänka till lite :) Fast i första inlägget stod det något om dressig dykare, där klassas den nog inte in kanske.. Men ett fett alternativ precis som en MM300 om man vill ha cash över.
 

JayJay

Rolex
jag köper resonemanget då det finns två på min arbetsplats som bär den, ena fick den i studentpresent och andra av sin fru. ingen verkar vara speciellt intresserade av klockor i allmänhet, men kollar man däremot andrahandsvärdet så har dem inte tappat så mycket dem senaste åtta åren i pris vad jag kan se.
Den ekonomiska risken på en beggad är ju noll. Absolut ett bra val som första klocka. Eller andra eller tredje osv. MEN det är ett tråkigt val tycker jag. Dessutom tycker jag att versionerna med skelettvisare är lite småfula (tar betäckning).
 
Topp