• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med KS-logga

rogart-63

Patek
Ett lite projekt till . Jag lyckas inte skriva ut klocksnack loggan i rätt storlek ? Hitta denna på nätet . Men den blir för stor när jag skriver ut den i skrivaren . Hur gör jag för att få den i lagom storlek .Typ 3x3 cm med bra upplösning . Värdelös på dataprogram typ paint :( Hoppas det är okej med admin och klocksnack att jag gör det ? Resultat visas upp det lyckats . Typ som den är här men på papper blir den större .

download (1).jpg
 

Biffbert

Cartier
Sådär nånting? :)
download (1).jpg

Om du vill ändra (och har windows 7): öppna bild i paint, tryck på ändra storlek (står till vänster om suddgummit), och sen skriver du i hur många % storlek av originalbilden du vill ha :)
Lycka till och väntar spänt på ett fett slutresultat :D
 

rogart-63

Patek
Sådär nånting? :)
download (1).jpg

Om du vill ändra (och har windows 7): öppna bild i paint, tryck på ändra storlek (står till vänster om suddgummit), och sen skriver du i hur många % storlek av originalbilden du vill ha :)
Lycka till och väntar spänt på ett fett slutresultat :D

Du menar resize ? Har nog en engelsk version av windows ? Funkar inte ? Bilden blir lika stor fast sämre upplösning. Grynigare ?
 

rogart-63

Patek
Det funkar om jag högerklickar och väljer skriv ut . Sen tar jag bara den sidan med KS logo på . Men då får jag med allt annat som står där oxå .Tyvärr börjar bläcket bli dåligt .
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hrm. Mucho märkligt...
Åtminstone att den skulle behöva bli så pass stor.

Jag har iofs lite fler valmöjligheter när jag skriver ut ur Photoshop. Som jag gjorde den behöver jag dock inte göra några ändringar för att den ska bli rätt storlek.
Vill du att jag klistrar in den på ett vitt dokument som mäter 210x297mm (A4)? Då borde det omöjligt kunna bli fel...
 

rogart-63

Patek
Det här var tanken:D . En vit mugg med KS-logo . Men utskriften blev inget bra . Pappret var ingen höjdare heller . Water slide paper typ som man använder till byggmodeller . Men behagar gå sönder och släppa färgen . Skulle ju funka enligt Ebay säljaren . Köpte pappret till en annan grej men det kommer nog inte fungera det heller . Hade tänkt att ha muggen som ställ på mekbordet bara ju :(. Den är rätt stor så mycket skit får plats .

DSC03836.JPG
 

rogart-63

Patek
Säg det inte högt men fy vad jag är dum . Naturligtvis ska man sätta pappret mot koppen med loggan neråt och blöta upp pappret . Men då blir den bakochfram . Men det ska vi nog lösa . Det funkar ju som ett sånt där temporary tattoo . Kan man ju sätta en logga på armen oxå :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Säg det inte högt men fy vad jag är dum . Naturligtvis ska man sätta pappret mot koppen med loggan neråt och blöta upp pappret . Men då blir den bakochfram . Men det ska vi nog lösa . Det funkar ju som ett sånt där temporary tattoo . Kan man ju sätta en logga på armen oxå :D

Fixar du spegelvändningen? Om inte så kan jag köra den ett varv i Photoshop imorgon förmiddag!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det här var tanken:D . En vit mugg med KS-logo . Men utskriften blev inget bra . Pappret var ingen höjdare heller . Water slide paper typ som man använder till byggmodeller . Men behagar gå sönder och släppa färgen . Skulle ju funka enligt Ebay säljaren . Köpte pappret till en annan grej men det kommer nog inte fungera det heller . Hade tänkt att ha muggen som ställ på mekbordet bara ju :(. Den är rätt stor så mycket skit får plats .

DSC03836.JPG

Kan du inte bara klippa ut loggan och måla, som en schablon?
 
Topp