• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med min första klocka :)

Hallå där, ny här så ursäkta om jag bryter nån forum regel, men förväntar mig en tillrättavisning om så sker.

iallafall, har införskaffat en klocka (se bifogad fil) som jag gärna vill ha lite info om, har sökt en del , men kan inte riktigt greppa nått om årtal eller vilka olika modeller som finns, all hjälp är välkommen :) ha en trevlig kväll
 

Bilagor

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    166.2 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

tossefar

Cartier
En snabb googling ger infon att det är en Raketa 2623 24-timmars-klocka från 80-talet. Verkar ha funnits i en version för ryska flottan med lite andra markeringar på tavlan.
 

Psykel

Patek
Hallå där, ny här så ursäkta om jag bryter nån forum regel, men förväntar mig en tillrättavisning om så sker.

iallafall, har införskaffat en klocka (se bifogad fil) som jag gärna vill ha lite info om, har sökt en del , men kan inte riktigt greppa nått om årtal eller vilka olika modeller som finns, all hjälp är välkommen :) ha en trevlig kväll
Fin! Jag tror dock att den är lite nyare, typ tidigt 90-tal, eftersom det står att den är tillverkad i Ryssland istället för Sovjet på tavlan.
 
Topp