• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med min svärfars Omega

-JL-

Rolex
2-Faktor
Hej!
Min svärfar lämnade lite klockor efter sig då han gick bort, bla denna Omega Seamaster quartz. Då han köpte klockan lät han (av ngn anledning ingen av oss förstår) montera på en guldlänk. Länken är stämplad K10 vilket daterar den till 1984. Den är också stämplad med en kattfot och 830 vilket jag får till guldförgyllt silver.
Klockan i sig har bara använts vid tillfällen som bröllop och begravningar. Det finns några lättare repor på bakboetter men annars knappt ngn hairline. Klockan har ref 1430.
Då länken monterades direkt är orginal armband att betrakta som NOS. Brunt läder med omegaspänne i guld.
Min svärmor har för avsikt att sälja klockan och jag känner inte att jag är rätt köpare.
Nu till mina frågor
-Tillför länken klockan något? Gör man bäst i att sälja länken separat eller tillsammans med klockan?
-Är det rimligt att även klockan är från 1984? Går det att kolla upp mha ref nr?
-Värde? Vad är rimligt att begära för klockan?
Stort tack på förhand. Bifogar bilder:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Mitt tips är att lägga ut den på Tradera för 1:- i utgångspris. Sälj allt i ett paket med bra bilder och beskrivning. Då får du förmodligen marknadspris och lite till. Vet dock själv inte vad den kan inbringa.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Mitt tips är att lägga ut den på Tradera för 1:- i utgångspris. Sälj allt i ett paket med bra bilder och beskrivning. Då får du förmodligen marknadspris och lite till. Vet dock själv inte vad den kan inbringa.
Ok, men vore bra att veta värde så att man kan sätta nån form av acceptpris på den...
Vore naturligtvis roligare att sälja den här men intresset för kvartsare är kanske svalt...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ok, men vore bra att veta värde så att man kan sätta nån form av acceptpris på den...
Vore naturligtvis roligare att sälja den här men intresset för kvartsare är kanske svalt...
Acceptpris drar ofta ner slutpriset, men jag skulle säga att den är värd runt 2000-2500:- tror inte länken för sig inbringar mer än någon hundring men kan kanske hjälpa traderaauktionen att gå upp i pris.
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag sålde en liknande modell för några månader sedan och fick bara 1200kr men den hade en gravyr på undersidan som drog ner värdet en del men man vet aldrig vad en klocka går för på Tradera tyvärr så vill du ha säkra pengar så skall du nog lägga ut den på t ex Blocket för 2000kr. Du kan testa ett högre pris men jag tror inte man får så mycket mer för en quartz från 80-talet.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
80-tals quartzare är väl inte det som direkt får hjärtat att öka takten.
Hade väl nånstans nån förhoppning om att skicket skulle dra upp värdet ngt.
Får rådfråga lite med svärmor hur hon vill göra...
 
Topp