• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med moddning av SKX

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Tjenamors!
tänkte kolla om det finns någon eller vet av någon som för en slant pillar in nytt glas och byter ut bezel på Seikos SKXmodeller.
jag har två stycken (007/009) som jag skulle vilja byta till ceramic bezel och saphirglas, men känner mig inte helt ok med att öppna klockorna och börja pilla med innandömmet, bezelen är väl det enklaste absolut, men att ta ut själva verket är jag inte jättesugen på att göra.

grejerna kan jag köpa absolut, endast jobbet jag är ute efter.. eller om det är någon som kör hela jobbet inkl delar.
skicka gärna PM med prisförslag så vi slipper business:a i tråden, men gärna tips eller funderingar i tråden.

tack på förhand och trevlig helg!
 

Birka77

Omega
har också tänkt på att byta glas på min, tänker att de flesta urmakarna borde klara det. Men känner inte till någon.... skulle vara schysst ifall någon visste
 

Gusj

Omega
Finns facebook grupp specifikt för seiko och modd. Finns även delar där till försäljning. Sök bara seiko mod på facebook
 
Topp