• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med rolex länk

Markushan

Omega
Hallå alla på KS.

Jag håller på att bli galen på min Rolex jubilee länk. Jag hade tänkt att jag skall dra in den ett hack under spännet men den lilla pinnen som håller fast skiten vägrar bli intryckt.
Jag har testat att koka länken med yes men det hjälpte inte. Någon som sitter inne på några bra tips? Tacksam för alla svar!

/M.



image.jpg
 

adress

Friends of KS
Två förslag. Är det en riktig fjädrande sprint - prova lite symaskinsolja eller 556. Avvakta.
Är det en vanlig sprint - vilket det inte skall vara - kan man böja lite i spännet med en fibertång som inte ger märken - alt lämna in. Förhoppningsvis funkar det första förslaget. Kör alltid mina stållänkar i ultraljud för att få bort all smuts.
 

Markushan

Omega
Jag tänkte att jag ska olja in den ikväll. Lossnar den inte imorgon går jag ner till min urmakare som får banka loss skiten.
Är ultraljud med effektivt?

/M.
 

paradis

Audemars
Så kan man väl inte säga.......pinnen som håller fast skiten..;) :D Förstår att man blir riktigt förbannad, när det inte går som man vill.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det är väl bara sprinten som fäster i länken som går att trycka ihop? Det är den vi pratar om eller hur?

Är det sprinten som sitter i låset då går den väl inte att trycka ihop?
 
Topp