• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med skenande Breitling!

Max B

Breitling
Hallå experter!

Min syster ringde idag med en liten undran angående sin Breitling Navitimer Montbrillant A41330. Den har sedan i morse behövt ställas om 3 gånger pga att den legat en halvtimme före. Lilla sekundvisaren går varvet runt på ca 55 sek. Den har hållit tiden bra innan och problemet har bara dykt upp från ingenstans. Hon har inte tappat den eller så.

Någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan göra åt det?
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Har förmodligen fått sig en ding så att balansen ligger fel. Eller så har den blivit magnetiserad men gissar på det förstnämnda. Lämna till urmakaren, tar 5 min att fixa.
 

Max B

Breitling
Låter som om det är dags för ett besök på verkstan...
Visst gör det! Hon köpte den ny för tre år sedan. Trodde inte den skulle spåra på det här sättet dock eftersom den hållit tiden så fint innan. Sen bara pang!

Har någon tips på bra service av Breitling i Stockholm? Är det bara Nymans eller?
 

Max B

Breitling
Är det ändå dags för service eller? Tre år gammal. Jag vet inte vad man räknar med för intervaller på Breitling.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Visst gör det! Hon köpte den ny för tre år sedan. Trodde inte den skulle spåra på det här sättet dock eftersom den hållit tiden så fint innan. Sen bara pang!

Har någon tips på bra service av Breitling i Stockholm? Är det bara Nymans eller?
Dålig koll på Breitling, tyvärr. Dock låter det ju lite tidigt med service redan efter 3 år. Du får kila in och prata med en Breitling åteförsäljare
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med Micke. Låter klockrent som om någon har tappat den, så fjädern har hoppat. Om så är fallet kan vilken urmakare som helst fixa det för 300kr på 10 minuter.
 
Topp