• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med utförande av service Omega cal 601

Diogenes

Cartier
Hej likar!

Jag är i lite halvakut behov av hjälp gällande en service av en Omega cal. 601. Detta är en klocka som är avsedd som 30-års present i början av juli. Klockan fungerar utmärkt med bra tidshållning och gångreserv men jag vill vara på den säkra sidan och åtminstone veta att verket är i fint skick. På grund av lite dålig framförhållning har jag först nu kontaktat urmakare för att boka tid men närapå alla vill ta sig an klockan efter semestern.

Min fråga är därför om någon urmakarkunnig här på forumet antingen vill ta sig an projektet eller vet någon urmakare som har möjlighet att färdigställa en service inom de närmsta veckorna?
 

tictac62

Cartier
Hej likar!

Jag är i lite halvakut behov av hjälp gällande en service av en Omega cal. 601. Detta är en klocka som är avsedd som 30-års present i början av juli. Klockan fungerar utmärkt med bra tidshållning och gångreserv men jag vill vara på den säkra sidan och åtminstone veta att verket är i fint skick. På grund av lite dålig framförhållning har jag först nu kontaktat urmakare för att boka tid men närapå alla vill ta sig an klockan efter semestern.

Min fråga är därför om någon urmakarkunnig här på forumet antingen vill ta sig an projektet eller vet någon urmakare som har möjlighet att färdigställa en service inom de närmsta veckorna?
Hej Christoffer!
Du har PM
Hälsningar Anders
 

Mattan

Panerai
Hej likar!

Jag är i lite halvakut behov av hjälp gällande en service av en Omega cal. 601. Detta är en klocka som är avsedd som 30-års present i början av juli. Klockan fungerar utmärkt med bra tidshållning och gångreserv men jag vill vara på den säkra sidan och åtminstone veta att verket är i fint skick. På grund av lite dålig framförhållning har jag först nu kontaktat urmakare för att boka tid men närapå alla vill ta sig an klockan efter semestern.

Min fråga är därför om någon urmakarkunnig här på forumet antingen vill ta sig an projektet eller vet någon urmakare som har möjlighet att färdigställa en service inom de närmsta veckorna?

Lämnade in min omega seamaster för service hos Gastons i gbg. En vecka så hade jag den på armen igen.
 
Topp