• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med värde på omega?

Ricrob

Patek
Hej!

1. Vet inget om säljaren, däremot se 3.

2. Priset är imho ok, angränsande till bra men där får bättre insatta kommentera om de vill.

3. Mitt första intryck är att de röda (här är jag dock liiite osäker om de verkligen ska vara blodröda men det tror jag) detaljerna är väldigt ljusa, t.o.m. ljusorangea, vilket är synd eftersom de spelar en stor roll i klockans design. Dessutom stör det mig att en säljare märker klockans skick som 1/Mint när den har uppenbara spår av användning. Den är ju absolut inte sliten och äcklig men mint är mint, speciellt på en klocka från 2006.

I övrigt känns den ok och tycker du fortf priset är bra, efter mer research och är det en sådan du vill ha, så känns det spontant som att du är rätt ute.

Hoppas det var till ngn hjälp och lycka till!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Skulle säga att det inte alls är ett bra pris för en klocka i det där skicket.. speciellt inte från utlandet.

/Asplund
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det spelar väl ingen roll för värdet att den inte är svensksåld? -Förutom att man inte kan klämma på den innan affären.
:|
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hjälp med värde på omega?

Förutsatt att skicket förutom det som syns är ok tycker jag inte att det är jättedyrt. Möjligen inte värt strulet med att lita på säljaren, betala ev PayPal-avgifter, fraktkostnad, risken för transportstrul etc. Men jag har inte sett nån billigare i Sverige, gissar att Pantbankerna, Kaplans, Uretvintage m fl skulle ta minst 17000 för den... Återstår privatköp möjligen, tex att lägga ut en WTB här och vänta... Lycka till hursomhelst!! :)
 
Topp