• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med värdering av vintage Omega SM200

danne10

Panerai
2-Faktor
Hej,

jag fick en riktigt härlig Omega Seamaster SM200 (ref 166.0091) i ett byte, men erfarenheten säger mig att den mest kommer ligga i lådan, enligt säljaren är den orginal och opolerad, patinan är fantastisk, den är head-only förutom ett skönt slitet nato

Jag har letat runt på forumet samt nätet men haft svårt att hitta en vettig indikation på vad den kan tänkas sälja för, finns det någon här som har mer kunskap än jag?

Här är en länk från Omega samt en bild från förra ägaren.

http://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/vintage-omegas/vintage-watches-database?ref=14992

H97b8Fg.jpg


tack på förhand

// Danne
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
gjorde bara uppskattning på vad man får ge för 120 och 300.
ja du har nog mer rätt iofs


Din gissning är nog inte sämre än min. :)

Till TS: det är väl bara att testa att lägga ut den för vad du tycker att du vill ha? Blir den såld för det är det ju tip top, annars är det ju bara att justera nedåt! :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Om detta är MartinHooks gamla så är den nyservad och det höjer värdet i mina ögon iallafall.

8-12k är min gissning...
 
Topp