• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig! Är denna Panerai falsk eller äkta?

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag har fått ett bra erbjudanden - men inte för bra för att vara sant - på en 026K men vet inte om den är äkta eller falsk. På bilderna ser den ok ut och säljaren känns seriös. Papper och box medföljer men i dagens läge är det inte en hundraprocentig garanti.

Vad säger ni, ser den ok ut?

Tacksam för hjälp!












 
Grym Panna,

Svårt och avgöra med dom bilderna men känns inte som det är något uppenbart som som indikerar att den är fake iallafall, den bör vara från 2008 och om säljare känns okej och den har papper cert som stämmer med serienummer och priset är rätt osv så är det väl bara att köra, men man kan ju alrig vara HELT säker om man inte får den äkthetkontrollerad själv...

Men om nåt är FÖR bra (kanske inte i detta fallet) för att vara sant så kan det vara nåt lurt... RicBob höll ju på att gå på en mina nyligen men kollade upp lite extra och klarade sig lyckligtsvis...

Lite bilder på en 26K

http://www.wristwatchphoto.com/2010/08/pam26-luminor-marina-left-handed-se.html
 

Ricrob

Patek
Ja, utan att vara "panna-expert" så ser den ju ok ut men som Master sa, jag höll på att bli blåst trots att både klocka och säljare såg bra ut, det var helt enkelt så att idioten som kontaktade mig och erbjöd klockan inte var säljaren med goda ref som han angav sig att vara och iomd förmodligen inte heller ens ägde klockan som han skickade bilder på.. Jag var skeptisk och var egentligen inte direkt nära att bli blåst men vi kom till punkten då han skickade sina bankuppgifter och där blev det uppenbart, då kontoinnehavaren inte var samma man/namn som säljaren. Lycka till men var försiktig till tusen, speciellt om ni inte ska ses f2f!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Okej - tack för tipsen. Jag har fått bilder på klockan (med en tid som jag angav) så att det är hans klocka är klart. Dessutom gör vi affären via PayPal så jag har ett visst skydd där också.

Inväntar pappren på klockan och återkommer.

Tack!
 

_jonte

Patek
Bra idé med att be honom ställa en viss tid på dinkan MEN det hjälper ju tyvärr inte om det är en kopia han säljer....

Såg att du läst mitt PM oxå :)
 
Hej!!! Tänkte köpa denna, vill bara veta om den är äkta? Ser bra ut för mig. Boettenr väl rätt svår att förfalska?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    40 KB · Visningar: 508
  • image.jpg
    image.jpg
    39.8 KB · Visningar: 475
Hela finishen på klockan, urverket är fel, Panerais glasboettlock är mycket större än så, bandet har en dålig finish, och den har en datumbubbla utan något datum under..
Jag reagerade framförallt på bubblan sen kanske jag är för naiv och tänkte om datumet var gömt bakom visaren men jag ska dit och kolla på den, vet du om jag kan åka till en urmakare och höra me dom? Kan de verifiera att den är falsk/äkta på direkten? Skulle även vilja veta (om den skulle vara äkta) vilket årtal den är ifrån.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Haha, ja datumbubbla utan datum var något nytt. Kolla kronan och kronskyddet, bland det värsta jag sett. Texten på boett locket är gräslig och likaså resten av klockan. Tyvärr jätte fejk som redan påtalats.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag reagerade framförallt på bubblan sen kanske jag är för naiv och tänkte om datumet var gömt bakom visaren men jag ska dit och kolla på den, vet du om jag kan åka till en urmakare och höra me dom? Kan de verifiera att den är falsk/äkta på direkten? Skulle även vilja veta (om den skulle vara äkta) vilket årtal den är ifrån.
Den är falsk! Ingen idé att lägga någon tid på den där .
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag reagerade framförallt på bubblan sen kanske jag är för naiv och tänkte om datumet var gömt bakom visaren men jag ska dit och kolla på den, vet du om jag kan åka till en urmakare och höra me dom? Kan de verifiera att den är falsk/äkta på direkten? Skulle även vilja veta (om den skulle vara äkta) vilket årtal den är ifrån.
Urmakaren kommer inte ens behöva ta i den, det är en riktigt dålig fake. Värdig en bakgata i Phuket
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag reagerade framförallt på bubblan sen kanske jag är för naiv och tänkte om datumet var gömt bakom visaren men jag ska dit och kolla på den, vet du om jag kan åka till en urmakare och höra me dom? Kan de verifiera att den är falsk/äkta på direkten? Skulle även vilja veta (om den skulle vara äkta) vilket årtal den är ifrån.
Den ser ju förjävlig ut från början till slut. Hittepåmodell, saknar ju även gmt-visare... Stanna hemma för höge farao.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad är de som är fel på kronskyddet?
Ok, du har fått de svar du önskade, dags att du tar fram en bild på en riktig panerai och jämför med de bilder du postade så kommer du se väsentliga skillnader.
Kolla mellanrummet mellan kronan och kronskyddet på den du postade kontra en riktig. Kolla finishen, utformningen, den manuella "låsningen" osv..
 
Ok, du har fått de svar du önskade, dags att du tar fram en bild på en riktig panerai och jämför med de bilder du postade så kommer du se väsentliga skillnader.
Kolla mellanrummet mellan kronan och kronskyddet på den du postade kontra en riktig. Kolla finishen, utformningen, den manuella "låsningen" osv..
Okej, ska se.
 
Topp