• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig agera,

M021

Rolex
2-Faktor
Har fått bytesförslag på en Omega PO Chrono 9300 232.32.46.51.01.003 med extra stållänk i byte mot min Panerai 292. Värdemässigt så har jag redan insett att jag för ta en käftsmäll ekonomisk hur jag än gör med försäljning/inbyte osv. Men att ha en klocka som man inte klickar med känns desto värre.

Magkänslan säger kör, i min mening passar PO'n mig bättre som bruksklocka, den har datum som jag vill ha, även inhouse verk, kronograf vilket är relativt ointressant, men för att lära iaf lite av läxan frågar jag er omegakännare hur andrahansvärdet står sig på POn?

Behöver en knuff i ryggen åt något håll känner jag,

Shoot!
 

Johan M

Cartier
Tycker du att kronograf är ointressant så tycker jag att du skall leta vidare. Kronograferna är ju inte lika snygga som vanliga PO tycker jag :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Omegan är en kanonklocka och få har väl missat att jag har en själv:) Men som bruksklocka är den nog sisådär om du inte har armar som den däringa Magnus Samuelsson eller vad han heter.. Eller som jag då..;-)
Nä men skämt åsido, jag älskar klockan men har svårt att se att det är den jag skulle bära hela tiden om jag beslutade mig att bli en OWG.
Testa en vet ja.. Köper du den inte ny bör du inte tappa allt för många pengar.
 

Ninen79

Audemars
Tycker att du ska köra på magkänslan! PO 9300 är jäkligt snygg och inte heller fel med in-house urverket...så KÖR!!!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Snackar vi ett rent byte eller pengar i mellan? Spontant tycker jag att du borde får 3-5k i mellan. Jag hittade i alla fall en gammal säljannons här på K&S.

http://www.klocksnack.se/threads/omega-planet-ocean-chronograph-9300.8001/

Även på Blocket tror jag att jag sett dessa säljas för 40-45k.

Jag tror att Omegan blir betydligt lättare att flippa om du nu inte skull trivas med den men det allra bästa är väl om du tittar förbi en AD och passar på att känna på storleken, då det är en rejäl klocka.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Snackar vi ett rent byte eller pengar i mellan? Spontant tycker jag att du borde får 3-5k i mellan. Jag hittade i alla fall en gammal säljannons här på K&S.

http://www.klocksnack.se/threads/omega-planet-ocean-chronograph-9300.8001/

Även på Blocket tror jag att jag sett dessa säljas för 40-45k.

Jag tror att Omegan blir betydligt lättare att flippa om du nu inte skull trivas med den men det allra bästa är väl om du tittar förbi en AD och passar på att känna på storleken, då det är en rejäl klocka.

Storleken känns okej och jag följer ditt resonemang, saken är den att paneraien får jag inte iväg för 45 trots nyskick, provar nu en sväng till på blocket. Medveten om 3-5 mellan, dock svårt att tillochmed få till den dealen, ska fundera, annars håller jag i paneraien tills jag kan sälja,

Tack för bra resonemang
 

JohanHLM

Rolex
Antar att du har provat PO:n men om inte bör du nog göra det för riktigt hög (19mm).
Gällande bytet tycker jag du ska försöka ha lite mer is i magen även om jag vet att det är jäkligt svårt.
 
Topp