• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig att välja pulsklocka

sinus

Basic
Hej,

Jag är en amatörtränare men vill ta mig längre och vill därför köpa mig en pulsklocka. Har dock insett att detta är en djungel. Jag vill ha följande funktioner av klockan;

• Bra pulsmätning vid handleden
  • Jag vill kunna se på en karta hur jag sprungit och få en färgskala över var det gick snabbt / långsamt
  • Sömnövervakning
  • Syrenivå i blodet
  • Musik som kan lagras i klockan via Spotify
  • Jag vill kunna simma med klockan och att den kan mäta puls och distans, inne och ute.
  • Ha någon form av app man kan koppla den till och få statistik i telefonen

De sporter som jag utövar är;
  • Löpning
  • Simning inne och ute (här behöver ej GPS positioneringen vara 100 men vill kunna använda den för lite amatör-Swimrun)
  • Gång ute
  • Cykling ute
  • Gympass såsom Bodypump, spinning och typ grit

Vad gäller pris vill jag lägga upp till ca. 3500:-

Finns det någon klocka som motsvarar mina önskemål, helst Garmin då många vänner har det och har förstått det som att de har ett community.
Har kollar på Garmin Forerunner 745, Garmin venue, Garmin Vivoactive 4, Garmin 945 (ngt dyr imo), Garmin Forerunner 245 music... men vad jag kan tolka så tappar jag minst ngn av mina önskade funktioner ovan. Vilken klocka uppfyller bäst mina behov om jag så måste utesluta något? Ska jag välja något att utesluta är det nog musiken då jag i 99 fall har med telefonen ut.

Tack på förhand :)

//mvh :)

Jag vill kunna se på en karta hur jag sprungit och få en färgskala över var det gick snabbt / långsamt