• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig byta Rolex Datejust 41 126300 mot...?

Hej!
Jag köpte en ny Rolex Datejust 41 126300, vit urtavla nyligen, men har svårt att riktigt känna att det är klockan för mig. Fin, men är den "jag"?
Tanken var att den skulle tjänstgöra som halvdiskret kontors- och mötesklocka, men jag tror den är lite för "neutralt dressig" för mig, om ni förstår?
Innan köpet var jag på vippen att först skaffa en vit Rolex Explorer II, men den kändes spontant lite för "bruxig", men jag kanske egentligen hade fel där...?
Så, kom gärna med förslag på vad ni tycker skulle passa in efter denna bristfälliga beskrivning.
Som vägledning så är jag svag för t.ex. Cartier "Calibre de Cartier", tror mig gilla IWC Ingenieur, vet att jag gillar Breitling Superocean Heritage, och föredrar 42-44mm och vit eller blå urtavla. Gillar "big dates" eller cyklops, rejäla sword-hands, och lite originalitet.
Omega Seamaster 300m? Jo... visst, men lite "mellanmjölk"? Speedmaster? nej. Submariner? Tror inte det. (varför är denna så populär egentligen?)
Pris? Någonstans kring min datejust.

FAD94781-9F83-4797-A3AB-96BC9CF0EAD1.jpeg

Jag vet ju att det är något fel på mig eller så börjar jag bli gammal men jag har kärat ner mig lite halv i denna. Finns i både 42mm och 44mm.

Tack för alla svar!
Chopard och Glashytte (Muhle) har jag redan spanat in mig på, men dom föreslagna modellerna är fortfarande för dressiga för vad jag tror jag är ute efter.
Sea Dweller är klart intressant, men det blir väl i princip dubbla priset?

Kom gärna med fler förslag!

Grand-Seiko-SBGR097-Limited-Edition-42mm-aBlogtoWatch-2.jpg

Vassare svärd får man leta efter.

Om du inte kräver nån dykarklocka direkt tycker jag du ska vända dig till Glashütte (Original eller Union) för bästa stordatum.
Kan du tillåta urtavlan att vara svart dessutom så är den här väldans snygg och lagom indiskret:
23729_MAIN_5435.jpg

...och den blå Superocean Heritage är ju bra härlig...

Ulysse Nardin har ju förstås gott om blå tavlor, vita tavlor, kanske lagom sport/dressighet, vassa visare och stordatum.

ulysse-nardin-dual-time-manufacture-monaco-2.jpg

...och en massa olika GP Laureato funkar med budgeten...

83bdf4e00dc42ae337b00dcbecfc7c2f_large.jpg

Tack alla förslag.
Just nu lutar det nog åt att den åker ut här under "bytes" mot en vit Explorer 216570.
Får se om jag har tillräckligt med "cred" för att få posta där.

Tillbaka
Topp