• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta en dressare

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Hej KS!
Har fått så mycket hjälp av KS tidigare så tänkte be om hjälp igen. I dagsläget så har jag bara en klocka som jag kör till allt och det är min 114060. Tyvärr fungerar den inte att ha under manschettknapparna och därför skulle jag behöva en tunn dressare.



Här är mina krav:

-Manuell
-Runt 37mm
-Sekundervisare

Har snöat in mig på Calatrava Patek men i dagsläget är det lite för dyrt då jag nyss köpt min 114060. Så bomba gärna med förslag om prisvärda dressare i stil med calatrava.
 

Bilagor

  • IMG_1453.jpg
    IMG_1453.jpg
    104 KB · Visningar: 145

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag kör wg DD eller reverso i dagsläget
Men hade jag behövt köpa något nytt så hade jag valt en omega piepan eller en UG polerouter (vet inte om det är rätt namn?) @Rozzy har en som är väldigt fin så han kanske kan bekräfta namnet
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag kör wg DD eller reverso i dagsläget
Men hade jag behövt köpa något nytt så hade jag valt en omega piepan eller en UG polerouter (vet inte om det är rätt namn?) @Rozzy har en som är väldigt fin så han kanske kan bekräfta namnet
Köper du nytt lär du inte hitta varken Pie panen eller Polerouter utan vintage och dessa har verkligen börjat springa iväg i pros senaste åren.
Första första året hette den faktiskt Polarouter då dessa ursprungligen beställdes av SAS till besättningen när man började gena över nordpolen vid flygning till USA på femtiotalet - lång historia. Historian finns utförligt brskrivet här på KS men hittar det inte, här dock kortversion av @Donkii ; https://klocksnack.se/threads/universal-genève-polerouter-ns.39426/#post-916678
Poleroutern kom alltså på femtiotalet och Pie Pan på sextiotalet, bägge designade av Gerald Genta. Här mina;
image.jpeg
image.jpeg
 

Zingo

Rolex
Har ni testat den i verkligheten? Enligt mig är den alldeles för stor för att vara en dressare och på tok för tjock för att se elegant ut. Sen att den kostar nästan som en Calatrava är väll nästa problem då.....
Stor och stor, 39mm känns helt ok för mig. Tycker den estetiskt är roligare än Calatravan. Inte än en ultrakonservativ dressare utan mer av mer modernt snitt. Kan dock tänka mig båda.. :)
 

Wiliamo

Panerai
Har ni testat den i verkligheten? Enligt mig är den alldeles för stor för att vara en dressare och på tok för tjock för att se elegant ut. Sen att den kostar nästan som en Calatrava är väll nästa problem då.....
Har personligen ganska grova handleder så på mig sitter den bra :) men det är klart att det finns många andra roliga alternativ i den prisklassen, som du själv nämner är ju en PP Calatrava inte långt inom räckhåll då...
 
Topp