• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta klockmodell pt 1

Esh

Omega
2-Faktor
Hallå kära medlemmar,

Letar febrilt efter en ny klocka men har riktigt svårt att hitta modeller inom budget.
Tänker mig max 15tkr gärna under/= 10’. Det jag söker är en badtålig klocka som likt den jag använder i dagsläget 24/7/365 kan vara owg med. Skillnaden är att jag önskar en klocka på länk kontra armband. Länken ska helst vara av typen jubilee eller president. Uret ska ha en diameter under/eller 40mm.

Lägger en bild på uret jag har i dagsläget så förstår ni lite min preferens (f.ö om någon är sugen är den till salu).
image.jpg


Modeller jag funderat på är:
Seiko skx009 - tyvärr lite stor och ”rasslig länk” finns dock aftermarket men ändå inte helt tilltalade pga kronan och bezelen.
E39B54FB-DC6F-4953-BB1E-6429071D657C.jpeg

Sjöö Sandström royal steel 36mm - fin klocka med ett enkelt och minimalistiskt uttryck.
D854A366-F3BA-44BE-AB46-B4556A53711E.jpeg

Iwc ingenieur - fantastiskt vacker, dessvärre inte inom budget.
F41DA3BE-E6E1-48B8-9C87-D0DF961E2DA1.jpeg

Tudor black bay 36mm - riktigt bra modell, tyvärr något ”för dyr” samt inte helt överens med länken.
064F1634-7DFD-4197-A88E-8B63F72C605E.jpeg

Önskar all hjälp som kan erbjudas och ber om ursäkt för en tråkig trådstart då jag vet att liknande har funnits i överflöd men behöver verkligen all inspiration jag kan få.

Edit: bilder snodda från internet för lite mer liv.

Kan tänka mig nytt och beggat inom prisintervallet.
 
Senast ändrad:

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Synd att du inte kan tänka dig 42mm (finns ju även i under 40mm nu ju) och villa ha länk för då hade LLD kunat funka för dig. Men eftersom du vill ha en dykare för runt 15k till under 10k så har Christofer ward vädligt fina dykare. Annars kanske Oris aquis hade funkat?
E9E27D4E-5CBC-4B44-8684-D0325BE93F44.jpeg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Blev grundlurad av topic och trodde du letade efter första platina klockan.

Vad menar du med att en SS har en sämre WR? Passar ju in på dina specifikationer som ”badtålig” med sina 100m vilket jag anser som mer än bara badtålig.

Är det en helt ny klocka du letar efter eller är begagnat något du även kan tänka dig?
 

Esh

Omega
2-Faktor
Blev grundlurad av topic och trodde du letade efter första platina klockan.

Vad menar du med att en SS har en sämre WR? Passar ju in på dina specifikationer som ”badtålig” med sina 100m vilket jag anser som mer än bara badtålig.

Är det en helt ny klocka du letar efter eller är begagnat något du även kan tänka dig?

Mitt fel, såklart badvänlig!

Både nytt och begagnat men helst ska väl ”nyligen gjord service” vara inkluderad i angivet pris men absolut att 15 + service funkar!
 

Esh

Omega
2-Faktor
Synd att du inte kan tänka dig 42mm (finns ju även i under 40mm nu ju) och villa ha länk för då hade LLD kunat funka för dig. Men eftersom du vill ha en dykare för runt 15k till under 10k så har Christofer ward vädligt fina dykare. Annars kanske Oris aquis hade funkat?
E9E27D4E-5CBC-4B44-8684-D0325BE93F44.jpeg
Måste ju egentligen inte vara en renodlad dykare vilket varken ingenieur eller royal steel är enligt mig men länk är krav!
 
Topp