• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig hitta lämplig klockmodell till min fru

Estiswe

Basic
Hej! Min första tråd på forumet så jag hoppas jag inte är ute och cyklar utan att den är ok! Till min stora glädje har min fru fått upp ögonen för att det vore trevligt med något annat på armen än de parfymklockor hon har idag. Tyvärr har jag själv dålig koll på vilka klassiska damklockor jag borde leta efter. Hon gillar klockor i stil med Panthère de Cartier eller Baignoire de Cartier. Cartier har ju flera modeller som faller in under 50k på Chrono24. Någon på forumet som har lite koll på vad jag borde titta efter, eller kan rekommendera något annat märke/modell?

Tack på förhand // R

Hej! Min första tråd på forumet så jag hoppas jag inte är ute och cyklar utan att den är ok! Till min stora glädje har min fru fått upp ögonen för att det vore trevligt med något annat på armen än de parfymklockor hon har idag. Tyvärr har jag själv dålig koll på vilka klassiska damklockor jag borde leta efter. Hon gillar klockor i stil med Panthère de Cartier eller Baignoire de Cartier. Cartier har ju flera modeller som faller in under 50k på Chrono24. Någon på forumet som har lite koll på vad jag borde titta efter, eller kan rekommendera något annat märke/modell?

Tack på förhand // R
Om man tittar på lite mer exotiska klockor kan man med fördel titta på andra fina smyckestillverkare som gör fina klockor. Insidan är ju sällan något speciellt intressant på damur ändå. Spana in:

Piaget, Bucheron, Bulgari, Van Cleef, Chanel, Ralph Lauren, Chaumet osv.

Just damur kan man fynda även från de finare tillverkarna som Patek, VC, AP osv. Cartier är väl dock stjärnan bland designade damur kan jag tycka.

Det blev en Panthere small till frugan.
IMG_4886.jpeg

Mini modellen verkar superpoppis just nu. Var helt slut på Cartier Sthlm.
Men i mitt tycke så blir den ju mer som ett smycke. Men 10.000kr billigare och säkert en del i att många hamnar där.
Cartierkvinnan berättade att väldigt många som beställer mini över nätet väljer att skicka tillbaka då de blir förvånade hur liten den är.

Mini modellen verkar superpoppis just nu. Var helt slut på Cartier Sthlm.
Men i mitt tycke så blir den ju mer som ett smycke. Men 10.000kr billigare och säkert en del i att många hamnar där.
Cartierkvinnan berättade att väldigt många som beställer mini över nätet väljer att skicka tillbaka då de blir förvånade hur liten den är.
Aa. Vi hade också siktat in oss på Mini. Att den var billigare var såklart ett plus, men den var för liten 😅

Om man tittar på lite mer exotiska klockor kan man med fördel titta på andra fina smyckestillverkare som gör fina klockor. Insidan är ju sällan något speciellt intressant på damur ändå. Spana in:

Piaget, Bucheron, Bulgari, Van Cleef, Chanel, Ralph Lauren, Chaumet osv.

Just damur kan man fynda även från de finare tillverkarna som Patek, VC, AP osv. Cartier är väl dock stjärnan bland designade damur kan jag tycka.
Tack för dina råd! Då är kanske Cartier inte så fel att leta efter då! Skall dock ha de andra i åtanke med, kan tänka mig att det inte är helt enkelt att hitta en fin Cartier inom budget.

Tack för dina råd! Då är kanske Cartier inte så fel att leta efter då! Skall dock ha de andra i åtanke med, kan tänka mig att det inte är helt enkelt att hitta en fin Cartier inom budget.
Om beg är ok bör du kunna få mycket Cartier för 50’. Har nog köpt alla mina herr-Cartier för under 50’.

Damen börjar bli taggad på att införskaffa något guld/stål (hennes vän har en DJ31 som var intressant). Vad finns det mer? Tips och idéer tas tacksamt emot.

Min DJ36 är lite stor på henne så en size mindre är nog bra.

Damen börjar bli taggad på att införskaffa något guld/stål (hennes vän har en DJ31 som var intressant). Vad finns det mer? Tips och idéer tas tacksamt emot.

Min DJ36 är lite stor på henne så en size mindre är nog bra.
Personligen tycker jag att santos galbée i stål/guld är riktigt tjusig och lite mindre i size 👏

Bilagor

• AS09261_40950258_CARTIER_SANTOSGALBEESMALL_090217338-7.jpeg
    AS09261_40950258_CARTIER_SANTOSGALBEESMALL_090217338-7.jpeg
    197.6 KB · Visningar: 3
Guld och stål var det ? Runt 40 kan räcka till dessa 2 vändbara skönheter från JLC ( den med länk är Quartz , den andra manuellt uppdrag )

Bilagor

• IMG_0110.jpeg
    IMG_0110.jpeg
    84.3 KB · Visningar: 3
  • IMG_0111.jpeg
    IMG_0111.jpeg
    55.1 KB · Visningar: 3
Vill man ha en lite matigare Cartier så tycker jag personligen att Pasha är riktigt fin, och lite mer oväntad än exv tank eller panthere. Men det kanske jag säger mest för att jag vill ha en själv.. 🤔

Seamaster Aqua terra 34mm finns en hel del trevliga varianter på. Frugan bär en som hon gillar starkt. Dock inte den på bilden, bara ett exempel:
IMG_3272.jpeg

(Skönt med 150m vattentålighet också så den inte blir skadad när dom djupdyker i skurhinken.)

Seamaster Aqua terra 34mm finns en hel del trevliga varianter på. Frugan bär en som hon gillar starkt. Dock inte den på bilden, bara ett exempel:
IMG_3272.jpeg

(Skönt med 150m vattentålighet också så den inte blir skadad när dom djupdyker i skurhinken.)
Hahaha skurhinken. Riktigt fin modell det där!

Tillbaka
Topp