• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta metalband till grabben

Pistol_Pete

Panerai
Min 13-åriga grabb har börjat intressera sig för klockor och det uppmuntras såklart av mig och övriga klockintresserade släktingar (läs: morbröderna). Jag har smugit igång genom att köpa en mekanisk kinesisk dykare med display case back och den har han ofta och gärna på sig.

I går på en trevlig släktmiddag halade en av morbröderna upp en stilig kvartskronograf på läderband som han inte använder längre och lillgrabben blev alldeles till sig när han fick den i spontangåva.

Nu till problemet. Grabben vägrar läder- och natoarmband. Det är stål som gäller, typ oyster eller jubilee. Var hittar man sådana till en rimlig peng, med tanke på att han med största sannolikhet kommer behöva ett nytt om några månader efter en tuff fotbollsmatch på rasten?

Tack på förhand, KS!
 

Pistol_Pete

Panerai
Strapcode.com har det mesta. Köpte Super Oyster till min skx009 därifrån och har varit nöjd med det.

Tackar! Har inte kollat storleken på den aktuella klockan ännu men Strapcode verkar ha dåligt med metallband i 18mm klassen. Alla länkar och tips mottages tacksamt!
Under tiden kommer den enda bilden jag har, det är en Pulsar Titanium Chronometer med blå tavla.


IMG_9855.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, icke originallänkar ser ju oftast inte bra ut, men om du vill ha det ändå, så kan du kolla på thestrapshop.com

KANSKE kan det finnas en originallänk på chronograph.com
 

Pistol_Pete

Panerai
Stort tack för tipsen!
Det är inte så värst noga om det är original eller inte i detta fall. Grabben kommer få kika på bilder och bestämma vilken han gillar och sen kommer han vara supernöjd.
Det är ju inte en exklusiv klocka. Det handlar bara om att hitta en länk han gillar. Det är egentligen bara bra om han hittar detaljer som kunde vara bättre, så fostras en framtida WIS. ;)
 

rogart-63

Patek
Tackar! Har inte kollat storleken på den aktuella klockan ännu men Strapcode verkar ha dåligt med metallband i 18mm klassen. Alla länkar och tips mottages tacksamt!
Under tiden kommer den enda bilden jag har, det är en Pulsar Titanium Chronometer med blå tavla.


IMG_9855.JPG

Jag skulle äta upp min hatt om jag hade nån på att det där skall vara ett 20 mm band . Du har ju billiga band på classe i sjön 79:- för metallband .Funkar kanon .Sen har du denna snubbe som skickar istort sett samma dag . Men du skall väl ha ett titaniumband till en titaniumklocka .Så grabben blir riktigt nöjd .http://www.tyconimport.com/armband.html
 

Pistol_Pete

Panerai
Tyvärr är metalmusik alldeles för gubbigt för en 13-åring.... :banghead:
Både grabben och jag tackar för hjälpen, nu ska han nog kunna hitta något som faller i smaken.
 
Topp