• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig identifiera en Helvetia

Hallå! Hittade en gammal Helvetia i en av min farfars lådor. Tycker den ser väldigt spännande ut men vet väldigt lite om klockor i allmänhet så skulle verkligen vilja be om lite hjälp att identifiera den. Fungerar bra men tappar antagligen någon minut på ett dygn.

Bilagor

• IMG_2445.JPG
    IMG_2445.JPG
    137.8 KB · Visningar: 94
  • IMG_2446.JPG
    IMG_2446.JPG
    109.1 KB · Visningar: 89
Hallå! Hittade en gammal Helvetia i en av min farfars lådor. Tycker den ser väldigt spännande ut men vet väldigt lite om klockor i allmänhet så skulle verkligen vilja be om lite hjälp att identifiera den. Fungerar bra men tappar antagligen någon minut på ett dygn.
1930-tal. Helvetia i tidig vattenskyddad rektangulär boett. Ovanligt, kanske till och med mycket ovanligt. Formverk. Alltså rektangulärt icke-runt verk (Tips; man kan se det på bild utan att titta på verket. Kolla var sekundvisaren sitter och om placeingen passar in i ett runt verk eller ej) Intressant klocka.

Tillbaka
Topp