• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig indentifiera denna Omega Seamaster Aqua Terra

Songer

Omega
Hej!

Behöver hjälp att indentifiera vilken ref detta är.
Det jag vet är att det är en Omega AT, cal 2500.
Finns ju skyfall 8500, men 2500 är ju tunnare osv samt att jag gillar utseendet med den helblåa tavlan mer.

5485597490_0f5d4fd05b_b.jpg
 

SJ Smythe

Cartier
Om det är blå tavla så stämmer säkert att det är en 2504.80, dvs 39,2mm.
Jag har en 2503.50 (svart tavla, 39mm)
image.jpeg

Gillar verkligen AT2500. När 8500 kom tyckte jag båtdäckmönstret var coolt men börjar svänga tillbaka till att den enklare 2500 var vassare. Inte minst den tunnare boetten. Sunbursttavlan är dessutom fantastisk.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vilken grym AT! Inte nog med att jag är sugen på klockan, armbandet ser lika bedårande ut.
Eftersom jag är på armbandsjakt undrar jag varifrån du inhandlat den härliga suede-skapelsen?
Tack!
@rogart-63 är min pusherman. Han gör banden i samråd med dig till en väldigt rimlig kostnad och med mycket bra resultat, rekomenderas starkt! Här mina mockaband från honom, sedan har jag även en del skinnarmband han gjort....
I vanliga fall bär jag klockan på länk (jättesnygg länk) men då jag satte på detta band har min fru snott klockan och burit den mer än mig i vinter :)
image.jpeg

Hittar ej på angivet referens nummer...
Hela referensnumret är 2503.50.00 (man skriver sällan ut de sista två numren i dagligt tal).
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Tack!
@rogart-63 är min pusher man. Han gör banden i samråd med dig till en väldigt rimlig kostnad och med mycket bra resultat, rekomenderas starkt! Här mina mockaband från honom, sedan har jag även en del skinnarmband han gjort....
I vanliga fall bär jag klockan på länk (jättesnygg) men då jag satte på detta band har min fru snott klockan och burit den mer än mig i vinter :)
image.jpeg


Hela referensnumret är 2503.50.00 (man skriver sällan ut de sista två numren i dagligt tal).
Måste ha ett mörkbrunt moccaband oxå @Rozzy ;) Har ett par på gång. Väntar bara tråd.
 
Tack!
@rogart-63 är min pusherman. Han gör banden i samråd med dig till en väldigt rimlig kostnad och med mycket bra resultat, rekomenderas starkt! Här mina mockaband från honom, sedan har jag även en del skinnarmband han gjort....
I vanliga fall bär jag klockan på länk (jättesnygg länk) men då jag satte på detta band har min fru snott klockan och burit den mer än mig i vinter :)
image.jpeg


Hela referensnumret är 2503.50.00 (man skriver sällan ut de sista två numren i dagligt tal).

Det låter som du har hittat en bra pusher med andra ord! Kan nog bli så att det dyker upp en förfrågan i inboxen hos @rogart-63 senare. Tack för svaret!
 

Bebitz

Cartier
Jag tycker att denna gamla modellen av Aqua Terra är snyggare än den nya. Grymt clean urtavla med sunburst, borstad länk och ett par mm tunnare. Grym allround klocka.
 
Topp