• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig med nästa köp!

oscaroscar

Panerai
Tja,
Nu ska de köpas nåt nytt.
Vet inte vad dock!
Funderar på 16613 eller 1675.
Min budget är max 35' så vet inte om jag hittar nåt schysst exemplar av de modellerna för den pengen.

Men tips på vad man kan köpa välkomnas! Jag är öppen för förslag.
Har en 114060 just nu.
 
  • Like
Reactions: par

n1tro

Panerai
Jag hade annar siktat på en JLC Master Control, det bör, tror jag, finnas i din prisnivå faktiskt. En sjukt fin klocka!
 

n1tro

Panerai
Eller så kör du en Omega AT Skyfall och du har en schysst setup: 114060 på fritiden, AT Skyfall på jobbet! Om du har ett kontorsliknande arbete.. eller ah, du förstår ; )
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tja,
Nu ska de köpas nåt nytt.
Vet inte vad dock!
Funderar på 16613 eller 1675.
Min budget är max 35' så vet inte om jag hittar nåt schysst exemplar av de modellerna för den pengen.

Men tips på vad man kan köpa välkomnas! Jag är öppen för förslag.
Har en 114060 just nu.


Glöm 16613 då, bara as du får. En 1675 får dock plats.
 

morrism

Audemars
En sån här kan du nog hitta för 35

1319080d1387623108-rolex-submariner-gmt-ii-v-jaeger-lecoultre-master-compressor-jaeger-lecoultre-master-compressor-memovox-q1708470.jpg
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Du har en modern, praktisk klocka som passar till i stort sett allt. Om jag var i din sits hade jag riktat mig mot dressklocka, om du ofta klär upp dig, eller vintage. Tycker n1tros förslag på reverso är mycket bra och kompletterar och breddar utan att ta uppmärksamheten från det du har. Annars tycker jag 1675 som du själv föreslår är ett riktigt bra val!
 

par

Patek
2-Faktor
114060 är ju en fantastisk klocka som funkar till mycket. Funderat på något mer dressat som komplement?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ricrob betalade 42 för en hyfsad utan cert..

Vad betyder 'hyfsad' i dom här sammanhangen?

Om man vill ha en, på riktigt, fin rackare, vad får man räkna med att slanta då? Gärna någon rolig/tidig variant, gilt och annan galenskap är out of scope. Helt vanlig plain 1675 i fint skick helt enkelt. Pratar vi 50'+? 60'?

Tycker det är sjukt svårt att bilda sig en uppfattning då många ex. som är utannonserade är rätt risiga.

Edit: efter att ha läst igen inser jag att det syftades på 16613. Sorry.
 
Topp